کدام خودروها در سال ۹۹ مشمول انجام معاینه فنی هستند؟

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی اعلام کرد که این موضوع در این مراکز مورد توجه قرار گرفته و در قسمت صدور نتایج آزمون و دریافت گواهی معاینه فنی، فاصله مناسب برای شهروندان نشانه گذاری شده تا از این طریق از ابتلا به کرونا جلوگیری شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در ادامه درباره ضدعفونی این مراکز گفت: مراکز معاینه فنی روزانه چندین نوبت انجام می شود. همچنین شست و شوی کارت های بانکی با مواد ضدعفونی قبل از دریافت هزینه و پذیرش خودرو مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

مقدم در پاسخ به این پرسش که کدام خودروها در سال جاری مشمول انجام معاینه فنی هستند، گفت: همه خودروهای تولید داخل سال ۹۴ و پیش از آن، همه خودروهای وارداتی سال ۲۰۱۵ و پیش از آن، همچنین وسایل حمل و نقل عمومی سال ۹۷ و قبل از آن مشمول انجام معاینه فنی در سال جدید هستند.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته حدود یک میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه آنها انجام گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، حدود ۹ درصد کاهش داشت.

مقدم در پایان تصریح کرد: خودروهای دارای معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا برخوردار خواهند شد. در سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به این مراکز متقاضی دریافت معاینه فنی برتر بودند که فقط ۳۳ درصد موفق به دریافت این گواهی شدند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.