وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار پراکنده باران در برخی از استان‌های کشور طی دو روز آینده گفت: طی این مدت در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به این که امروز (۹ تیر) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: همچنین طی ساعات بعد ازظهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه همچنین امروز در جنوب سمنان و استان‌های یزد، اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست، تصریح کرد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و۱۱ تیر) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی واردبیل همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود ودر سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان روز پنج شنبه (۱۲ تیر) در شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه (۱۳ تیر) نیز علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان و شرق تهران نیز بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود. طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل نیز وزش باد شدید و در بعضی ساعات باد و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ تیر) صاف، در بعد ازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۱ تیر) نیز صاف همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.