رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

یک ترفند ساده برای افزایش ذخیره ویتامین D قارچ های خوراکی

یک کارشناس سلامت از یک راه ساده برای افزایش ویتامین D قارچ های خوراکی گفته که این بدان معنی است که می توانیم ویتامین D بیشتری از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، دیگر راحت تر از این نمی شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قارچ ها را قبل از خوردن جلوی نور خورشید بگذارید.

لیلی سوتر، متخصص تغذیه، می گوید این ترفند ساده بهترین راه برای افزایش ویتامین D دریافتی خود است، ماده ای که نقشی اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

سوتر در اینباره می گوید: «ویتامین D یک ماده ی ضروری برای حفظ سیستم ایمنی بدن است و فواید زیاد دیگری هم دارد که به ما کمک می کنند از سلامت عمومی خود هم مراقبت کنیم.»

«از حفظ سلامت استخوان ها، با توجه به نقش این ماده در تنظیم میزان کلسیم، منیزیم و فسفر دریافتی بدن، تا افزایش مقاومت بدن در برابر برخی بیماری ها.»

سوتر می گوید ترفند استفاده از نور خورشید مؤثر است چون قارچ ها پوستی شبیه به انسان دارند.

او در توضیح این مطلب می گوید: «قارچ ها به طور طبیعی حاوی پرو ویتامین D هستند و در تماس با نور خورشید، ویتامین D را تقریباً بلافاصله جذب می کنند و به این ترتیب ویتامین D موجود در آن ها به طور طبیعی افزایش پیدا می کند.»

«از آنجایی که قارچ های غنی شده به طور طبیعی از میزان ویتامین D بیشتری برخوردار می شوند، شما می توانید به راحتی ویتامین D طبیعی یک قارچ خوراکی معمولی را با تنها گذاشتن آن در لب پنجره بیشتر کنید. این کار را باید بین ساعت های ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر به مدت ۱۵ تا ۱۲۰ دقیقه انجام دهید، یعنی وقتی که نور خورشید بیشترین شدت را دارد.»

حتماً شما هم موافقید که دیگر ساده تر از این نمی توانست باشد.

سوتر در خصوص جایگزین های غیر گوشتی منابع ویتامین D می گوید که قارچ های خوراکی یکی از معدود مواد غذایی ای هستند که می توانند منبع طبیعی ویتامین D باشند.

او در ادامه می گوید: «قارچ ها عمر مفید کوتاهی دارند و بعد از حداکثر ۹ روز ذخیره ی ویتامین D خود را از دست می دهند که علت این مسأله بالا بودن سرعت انقضای آن ها است. با تهیه ی قارچ های تازه می توانید از مغذی بودن قارچ مصرفی خود مطمئن شوید.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.