رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کانن EOS R5 معرفی شد

کانن از پیشرفته ترین دوربین بدون آینه تاریخ این شرکت به نام EOS R5 رونمایی کرد. این پرچمدار که برای حرفه‌ای‌ها ساخته شده، با برچسب قیمت ۳ هزار و ۸۹۹ دلار (بدون لنز)، دومین دوربین گرانقیمت کانن پس از ۱D X Mark III به شمار می‌رود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، کانن EOS R5 از سنسور ۴۵ مگاپیکسلی با بازه ISO بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ برخوردار است. بزرگ ترین قابلیت این محصول توانایی فیلمبرداری بدون کراپ با رزولوشن ۸K با نرخ ۲۹.۹۷ فریم بر ثانیه با عمق رنگ ۱۰ بیت و نمونه برداری رنگی ۴:۲:۲ است.

علاوه بر این قادر به فیلمبرداری بدون کراپ با رزولوشن ۴K DCI با نرخ ۵۹.۹۴ فریم بر ثانیه است که پیشرفت قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی EOS R نشان می‌دهد. کانن می‌گوید این دوربین می‌تواند به مدت ۲۰ دقیقه در دمای اتاق به طور پیوسته با رزولوشن ۸K فیلمبرداری کند.

کانن R5 توانایی عکسبرداری با نهایت سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی و ۲۰ فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی را دارد. این مدل از لرزشگیر تصویر داخل بدنه برخوردار است که به گفته کانن حداکثر ۸ استاپ را در همکاری با لرزشگیر تصویر اپتیکال لنز فراهم می‌کند. سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل تقریبا ۱۰۰ درصد از فضای فوکوس خودکار و ۱۰۵۳ ناحیه را پوشش داده و قابلیت ردیابی چشمان انسان، سگ، گربه و پرندگان را دارد.

دوربین مورد بحث از منظره یاب الکترونیکی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۵.۷۶ میلیون نقطه و نمایشگر لمسی ۳.۲ اینچی چرخشی با رزولوشن ۲.۱ میلیون نقطه برخوردار است.

کانن EOS R5 از اواخر ماه جاری میلادی به بازار عرضه شده و خریدار می‌تواند با پرداخت ۴ هزار و ۹۹۹ دلار آن را همراه با کیت لنز ۱۰۵-۲۴ میلیمتری با گشودگی دیافراگم f/4 سفارش دهد.

کانن برای کاربرانی که بودجه کافی برای EOS R5 را نداشته و یا رزولوشن ۸K برایشان اولولیت نیست، دوربین دیگری به نام R6 را با قیمت کمتر (۲۴۹۹ دلار برای بدنه) به فروش می‌رساند. این محصول کم و بیش همان شمایل کانن EOS R5 را داشته اما از سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسلی دوربین ۱D X Mark III بهره مند است. این یعنی قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یا رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد.

کانن R6 از منظره یاب الکترونیکی با رزولوشن ۳.۶۹ میلیون نقطه و نمایشگر لمسی ۳ اینچ با رزولوشن ۱.۶۲ میلیون نقطه برخوردار است. این دوربین از اواخر ماه آینده میلادی به بازار عرضه شده و می‌توان آن را با پرداخت ۳ هزار و ۵۹۹ دلار همراه با کیت لنز دوربین R5 و یا با پرداخت ۲ هزار ۸۹۹ دلار با کیت لنز ۱۰۵-۲۴ میلیمتری با گشودگی دیافراگم f/4-7.1 سفارش داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.