رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها آغاز شد

ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی از امروز آغاز شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری مهر سال ۱۳۹۹ از امروز (یکشنبه، ۵ مرداد) آغاز شد.

پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۳۹۹ شامل پذیرش در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی است.

این مرحله از ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم)، است، منحصرا به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

داوطلبان و متقاضیان ثبت نام می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

زمان بندی پذیرش رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

زمان بندی پذیرش رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای مهر ۹۹ از امروز ۵ مرداد آغاز و تا اول شهریور ۹۹ ادامه دارد.

اسامی پذیرفته شدگان در هفته دوم شهریور از سوی سازمان سازمان سنجش اعلام و ثبت نام پذیرفته شدگان از هفته سوم شهریور آغاز می‌شود.

دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت نام کنند و بعد از اتمام امتحانات نهایی و دریافت کارنامه از آموزش و پرورش، معدل کتبی خود را ثبت کنند.

اگر داوطلبی در رشته محل ‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شده و در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ نیز شرکت کرده و قبول شود، تنها می‌تواند در یک کد رشته محل به انتخاب خود، ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل شود. هر داوطلب فقط مجاز به تحصیل در یک کد رشته محل بوده و تحصیل همزمان در چند کد رشته محل (به جز داوطلبان مشمول آیین نامه‌های استعداد‌های درخشان) ممنوع است.

پذیرفته شدگان دوره روزانه هر سال، اجازه انتخاب رشته محل ‌های دوره روزانه سال بعد را ندارند.

بر اساس مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۴، داوطلبانی که در این مرحله از پذیرش در ردیف قبولین نهایی قرار بگیرند، چنانچه پس از اعلام نتایج رشته‌ های با آزمون، تمایل به تحصیل در رشته‌ های با آزمون را داشتند، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده هستند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش بصورت اینترنتی انجام می‌شود، لازم است داوطلبان به وسیله کارت‌ های بانکی عضو شبکه شتاب با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت ۳۷ هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.