iOS 14 دست اینستاگرام را در استفاده مخفیانه از دوربین رو کرد

سیستم عامل iOS 14 چندین تغییر و بهبود امنیتی را تجربه کرده و در آن می‌توان زمان استفاده از میکروفن و دوربین را توسط برنامه‌ها متوجه شد. حالا کاربرانی که نسخه بتای این سیستم عامل را نصب کرده‌اند، از دسترسی اینستاگرام به دوربین در زمانی که به آن نیاز ندارند، خبر داده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، زمانی که یک برنامه در iOS 14 در حال استفاده از دوربین باشد، کاربر متوجه چنین موضوعی خواهد شد که نتیجه آن، عدم امکان جاسوسی اپلیکیشن خواهد بود. اگر در زمان استفاده از یک برنامه بدون نیاز به دوربین باشید و در نوار استاتوس یک نقطه سبز رنگ قرار بگیرد، یعنی این برنامه به صورت غیرمجاز به دوربین دسترسی دارد و از آن استفاده می‌کند.

نسخه بتای این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار گرفته و به گزارش Wccftech، اخیرا شماری از آن‌ها اعلام کرده‌اند که در زمان استفاده از فید اینستاگرام، شاهد قرارگیری نقطه سبز رنگ در بالای نمایشگر هستند. در حقیقت زمانی که به دوربین نیازی ندارید، این شبکه اجتماعی در حال استفاده از آن است.

اینستاگرام نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را یک باگ اعلام کرده:

«ما تنها زمانی که شما بگویید، به دوربین دسترسی پیدا می‌کنیم، برای مثال زمانی که از فید به دوربین سوایپ کنید. ما متوجه این موضوع شده‌ایم که نسخه بتای سیستم عامل iOS 14 به اشتباه نشان می‌دهد که اینستاگرام در حال استفاده از دوربین است. ما در این مواقع به دوربین دسترسی نداریم و چیزی ضبط نمی‌کنیم.»

این اولین باری نیست که اینستاگرام بدون اجازه کاربر به دوربین دستگاه دسترسی دارد و ادعا می‌کند این موضوع یک باگ است. علاوه بر این شبکه اجتماعی، لینکدین نیز به اطلاعات کلیپ بورد آیفون دسترسی داشت و آن را یک باگ اعلام کرده بود. اپل با تلاش‌های خود می‌تواند در این زمینه شفاف‌سازی کند و با ویژگی‌های امنیتی در iOS 14، مانع از دسترسی غیرمجاز اپلیکیشن‌ها به دوربین و میکروفن شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.