رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

«چرنوبیل» سریال برگزیده جوایز بفتا ۲۰۲۰ شد

جوایز تلویزیونی بفتا ۲۰۲۰، برندگان خود را در بخش‌های مختلف به صورت آنلاین معرفی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، سریال «چرنوبیل» محصول شبکه اچ بی او، سریال «Stath Lets Flats» و سریال «پایان دنیای لعنتی» محصول نتفلیکس در جوایز سالانه بفتا در مقایسه با دیگر سریال‌ها موفقیت بیشتری را کسب کردند. این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد.

سریال «چرنوبیل» جایزه بهترین سریال کوتاه و همچنین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای جرد هریس را دریافت کرد. این سریال پیش از این، هفت جایزه را از بخش دیگر جوایز بفتا به نام جوایز «TV Craft» دریافت کرده بود.

در بخش دیگر جایزه بهترین بازیگر این رویداد به گلندا جکسون برای بازی در سریال «الیزابت گمشده» رسید. این نقش اولین بازیگری او در یک سریال تلویزیونی بعد از ۲۵ سال محسوب می‌شود. اولین جایزه‌ای که او در بفتا دریافت کرد، به سال ۱۹۷۲ باز می گردد.

سریال «پایان دنیای لعنتی» از شبکه نتفلکیس هم، جایزه بهترین سریال درام را دریافت کرد. نائومی آکی بازیگر این سریال که اولین نامزدی خود در بفتا را رقم زده بود، موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند.

اوا دوورنی هم برای بازی در سریال «زمانی که آن‌ها ما را می‌بینند» دومین جایزه بفتا در طول دوران بازیگری اش را دریافت کرد. در این مراسم یک جایزه ویژه نیز به ادریس آلبا برای ایجاد تنوع و استفاده از استعداد‌های جدید در صنعت سینما اهدا شد.

عنوان بهترین برنامه ورزشی هم به «فینال جام جهانی راگبی ۲۰۱۹: انگلستان در برابر آفریقای جنوبی» اهدا شد و جایزه بهترین رویداد زنده نیز به «سیاره آبی» رسید.

«ترک نورلند» نیز از بفتا جایزه بهترین سریال غیر داستانی را دریافت کرد. «آخرین بازماندگان» نیز در بخش مستند سریالی موفق به کسب جایزه شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.