رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گوگل راهکار احراز هویت بیومتریک را به کروم اضافه می‌کند

گوگل، امنیت اطلاعات کاربران را ارتقا داده است و برای نمایش اطلاعات مالی و رمزعبور ذخیره‌شده در ویژگی اتوفیل یا پرکردن خودکار کروم، از تایید بیومتریک کاربر استفاده می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، کروم، امنیت تکمیل اطلاعات کاربر را در وب از حساب ایمیل گرفته تا خرید محصولات اینترنتی ارتقا می‌دهد و به‌این‌منظور، از ابزارهای جدیدی برای ویژگی تکمیل خودکار مرورگرش استفاده می‌کند. معمولا کاربران، گذرواژه‌های خود را ذخیره می‌کنند و ویژگی تکمیل خودکار کروم، در دفعه‌های بعدی برای ورود کاربر نشان می‌دهد.

باتوجه به احتمال به‌خطر افتادن اطلاعات کاربران، گوگل ابزارهای امنیتی جدیدی برای محافظت از اطلاعات مالی و رمزعبور ذخیره‌شده در ویژگی تکمیل خودکار ارائه داده که یکی از آن‌ها، تایید هویت کاربر با استفاده از اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت است. پس کاربر در هربار استفاده از کارت اعتباری در فضای آنلاین، باید با اثر انگشت هویتش را تایید کند.

درحال‌حاضر، در ویژگی تکمیل خودکار کروم برای استفاده از کارت باید CVC آن وارد شود؛ اما در تایید بیومتریک کافی‌است فقط برای بار اول CVC تایپ شود. بنابراین نیازی نیست که در مکان‌های عمومی کارتتان را از کیفتان بیرون بیاورید و احتمال دزدی یا گم‌شدن آن کم‌تر می‌شود. استفاده از تایید هویت بیومتریک اختیاری است و از قسمت تنظیمات کروم می‌توان آن را روشن یا خاموش کرد. کروم برای تایید هویت بیومتریک از استاندارد W3C استفاده می‌کند. این قابلیت برای ویندوز و مک دردسترس است و چند هفته‌ی آینده برای اندروید ارائه می‌شود.

مدیریت رمزعبور کروم این امکان را دراختیارتان قرار می‌دهد که رمزعبور سایت‌ها را ذخیره کنید تا در دفعه‌های بعد ملزم به پرکردن این بخش نباشید یا خودتان رمزعبور را وارد کنید. گوگل راهکار جدیدی را نیز برای این بخش درنظر گرفته و باکس ورود اطلاعات را به‌روزرسانی کرده است.

براساس به‌روزرسانی جدید، رمزعبور و نام کاربری در زمان ورود کاربر به سایت در باکسی نمایش داده می‌شود و نیازی به اسکرول‌کردن صفحه برای انتخاب حساب کاربری نیست. به‌گفته‌ی گوگل، این به‌روزرسانی چند هفته‌ی آینده برای اندروید دردسترس خواهد بود.

به‌گفته‌ی گوگل، راهکارهای امنیتی بیشتری نیز قرار است برای پرداخت در وب‌سایت‌ها ارائه شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.