رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شارژ بی‌ سیم هنوز چالش‌های متعددی ازلحاظ بازدهی دارد

با وجود تلاش‌های متعددی که شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری برای توسعه‌ی شارژ بی‌سیم انجام می‌دهند، این فناوری هنوز راه زیادی تا بالغ شدن در پیش دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، آزمایش‌های متعدد نشان داد که شارژ کردن یک گوشی با شارژر سیمی از صفر تا ۱۰۰ درصد، ۱۴/۲۶ وات‌ساعت نیرو استفاده کرد. درمقابل، شارژ کردن با همان شرایط با یک شارژر بی‌سیم برند Yootech، توان مصرفی بیشتری داشت و عدد ۲۱/۰۱ برای آن ثبت شد. به بیان دیگر، شارژر بی‌سیم ۴۷ درصد انرژی بیشتری مصرف کرده بود. نکته‌ی مهم‌تر اینکه در شرایط عدم قرارگیری صحیح گوشی روی صفحه‌ی شارژر، توان مصرفی بیشتر هم شد.

در آزمایش بعدی، از شارژر رسمی بی‌سیم پیکسل استند استفاده شد که احتمال قرارگیری اشتباه گوشی درحالت افقی را از بین می‌برد. در این آزمایش، توان مصرفی به ۱۹/۸ وات‌ساعت رسید که باز هم ۳۹ درصد بیشتر از شارژ سیمی معمولی بود.

یکی از نکات جالب‌توجه که در آزمایش‌ها مشخص شد، مصرف توان همیشگی شارژرهای بی‌سیم بود. اریک می‌گوید صفحه‌های شارژ بی‌سیم حتی در زمانی‌که هیچ دستگاهی با آن‌ها شارژ نمی‌شود، کمی برق مصرف می‌کنند. توان مصرفی در چنین حالتی در ۲۴ ساعت، حدود ۶ وات‌ساعت گزارش شد. شارژرهای استاندارد سیمی درصورت اتصال به پریز و عدم شارژ دستگاه، هیچ توانی مصرف نمی‌کنند.

در بخشی از گزارش، به مقدار برق مصرفی بیشتر شارژرهای بی‌سیم اشاره می‌شود:

توان مصرفی بیشتر شارژرهای بی‌سیم در مقایسه با شارژرهای سیمی، برابر با روشن گذاشتن یک لامپ LED به مدت چند ساعت است. شاید چنین توانی حتی در قبض برق شما محاسبه هم نشود، اما به‌هرحال می‌تواند به مشکلی زیست‌محیطی بینجامد.

نویسنده‌ی گزارش بررسی شارژرها، برای نشان دادن بهتر توان مصرفی بیشتر، با متخصصان iFixit همکاری کرد. آرتور شی، نویسنده‌ی این وب‌سایت می‌گوید: «در شرایطی که از پریز دیواری تا باتری، بازدهی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم، برای شارژ کردن بی‌سیم تمام ۳/۵ میلیارد باتری گوشی هوشمند موجود در جهان، به یک روز فعالیت ۷۳ نیروگاه برق زغال‌سنگ نیاز داریم». اکنون تصور کنید تمامی گوشی‌های فرضی، به‌صورت اشتباه روی شارژر بی‌سیم قرار بگیرند و بازدهی نصف شود. قطعا در چنین شرایطی تعداد نیروگاه‌های موردنیاز، دوبرابر می‌شود.

گزارش اخیر نشان داد که شارژرهای بی‌سیم، علاوه بر مشکل زمان بیشتر برای شارژ گوشی، توان بیشتری هم مصرف می‌کنند. درنتیجه طراحان و تولیدکننده‌ها هنوز چالش‌های متعددی برای بهبود محصولات دارند. شاید به همین دلیل هم باشد که شرکت‌های بزرگ و معتبر هنوز به‌طور جدی وارد صنعت شارژ بی‌سیم نشده‌اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.