رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هرجا امنیت کشور به خطر بیافتد برخورد می کنیم

وزیر دفاع با اعلام اینکه توانستیم قدرت لازم برای دفاع و امنیت را ایجاد کنیم یادآور شد که به دنیا گفتیم که این توان برای تهاجم به هیچکس نیست اما هرجا امنیت ما به خطر بیافتد برخورد می کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت دفاعی برگزار شد، با اشاره به توانمندی های صنایع دفاعی کشور گفت: صنعت دفاعی در حقیقت پشتوانه ‌و عمق راهبردی دفاع و امنیت کشور است و علم و فناوری هم پشتوانه صنعت دفاعی است.

وی تصریح کرد: در این فضا برخی نقش های خود را خوب ایفا کردند که از آن جمله رسانه ها و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هستند. از مسائلی که بسیار موثر بود قابلیت دفاع راهبردی و اطمینان بخش بود که ما توانستیم با کمترین هزینه این موضوع را محقق کنیم و تلاش دشمن هم این بود که نگذارد ما این کار را انجام دهیم، اما ما توانستیم قدرت لازم برای دفاع و امنیت را ایجاد کنیم و به دنیا هم گفتیم که این توان برای تهاجم به هیچکس نیست اما هرجا امنیت ما به خطر بیافتد برخورد می کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه یک مولفه مهم قدرت دفاعی، تسلیحات دفاعی است ،اظهار کرد: ما امروز بالای نود درصد می توانیم نیازهای دفاعی خودمان را با کیفیت خوب تهیه کنیم . ما امروز توانستیم چشم انداز صنعت دفاعی را در افق ۱۴۰۴ محقق کنیم در حالیکه پنج سال با آن چشم انداز فاصله داریم.

وی اضافه کرد: این کار به دست دانشمندانی انجام شده که توانسته اند این بلوغ فناورانه را ایجاد کنند. این ظرفیت فناورانه و انسانی در خدمت صنعت، کشور و مردم عزیز است و در عین حال که نیاز دفاعی را تامین می کند و در هرجایی که اعلام نیز شود صنایع دفاعی آماده کمک هستند و در عین حال هم دقت می کنند که حریم اصل ۴۴ قانون اساسی را رعایت نمایند.

امیر حاتمی درباره آخرین دستاوردهای صنعت دفاعی نیز گفت: دستاوردهای صنعت دفاعی فراوان است و در ۳۱ مرداد بخشی از آنها را رونمایی می‌کنیم و امسال هم با حضور رئیس جمهوری دستاوردهایی را در حوزه موشکی هوایی پهپادی و دریایی ان شا الله تا پایان سال رونمایی خواهیم کرد و اینها را به دفتر ربیس جمهوری معرفی کرده‌ایم تا ببینیم چه چیزی را انتخاب می‌کنند تا رونمایی کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.