رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اپل آیپد ایر جدید معرفی شد

اپل در رویداد امشب از آیپد ایر جدید رونمایی کرد که به چیپست جدید A14 بایونیک با پردازنده ۶ هسته‌ای مجهز شده است. به گفته اپل این چیپ نسبت به نسل قبل تا ۴۰ درصد سریع‌تر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، آیپد ایر در ظاهر شباهت زیادی به آیپد پرو دارد و در مقایسه با آیپد ایر قبلی، تغییرات طراحی قابل توجهی را تجربه کرده است. نسل قبلی حاشیه پایینی بزرگی داشت که تاچ آیدی را در خود جای داده بود. حاشیه نمایشگر آیپد جدید اما باریک‌تر شده و نمایشگر بزرگتر از قبل به نظر می‌رسد. نمایشگر ۱۰.۹ اینچی آیپد ایر از ۳.۸ میلیون پیکسل بهره می‌برد و به گفته اپل به لایه‌ای مات مجهز شده که از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید کیفیت بالایی دارد. پنل نمایشگر از نوع Liquid Retina است و رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد.

تاچ آی‌دی آیپد ایر جدید هم روی حاشیه بالایی قرار گرفته و به این ترتیب اولین آیپد با حسگر اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور است. اپل در زمینه پردازشی هم برای آیپد ایر کم نگذاشته و تبلت خود را به چیپستی پیشرفته با فناوری ۵ نانومتری همراه کرده؛ چیپستی که توانایی پردازشی دو برابر لپتاپ‌های بزرگتر دارد. پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای هم به گفته اپل کارایی در حد کنسول‌ها دارد. A14 بایونیک به ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور و پردازنده‌ای‌ با دو خوشه مجهز شده. یکی از خوشه‌ها شامل دو هسته قدرتمند است در حالی که وظایف سبک‌تر به ۴ هسته ضعیف‌تر سپرده می‌شود. اپل ادعا می‌کند این چیپ،‌ پیشرفته‌ترینی است که تا کنون ساخته و در عین حال از شتاب‌دهنده یادگیری ماشین ویژه‌ای بهره می‌برد که به کار اپلیکیشن‌ها می‌آید.

آیپد ایر جدید بالاخره به پورت USB-C با سرعت انتقال ۵ گیگابیت بر ثانیه در کنار پشتیبانی از وای‌فای ۶ و نیز LTE (در برخی مدل‌ها) مجهز شده و مشابه آیپد پرو از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. دوربین هم بخش دیگری است که از آیپد پرو به ارث برده شده و شاهد یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در پشت تبلت هستیم و البته لرزشگیر ویدیو هم بهبود یافته است. دوربین جلویی هم به حسگر ۷ مگاپیکسلی مجهز شده که از HDR و فیلم‌برداری ۱۰۸۰p و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

از قابلیت‌های دیگری که در آیپد ایر جدید شاهد آن هستیم پشتیبانی از اپل پنسل ۱۲۹ دلاری، مجیک کیبورد ۲۹۹ دلاری، اسمارت کیبورد فولیو ۱۷۹ دلاری و اسمارت فولیو کاور ۷۹ دلاری به عنوان ابزارهای جانبی است.

به گفته اپل،‌ آیپد ایر جدید از ماه آینده میلادی در ۵ رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، رز گلد، سبز و آبی آسمانی و با قیمت پایه ۵۹۹ دلاری روانه بازار خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.