رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تیم مهدی رحمتی با این آمار عجیب به خانه برمی‌گردد؟

شهرخودروی ایران امشب آخرین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، تیم فوتبال شهرخودروی مشهد که یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است، در شرایطی امشب آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی این مسابقات را مقابل پاختاکور ازبکستان برگزار خواهد کرد، که فاصله ای تا ثبت یک رکورد منفی تمام عیار در تاریخ حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ندارد.

از سال ۱۹۶۷ تا امروز باشگاه های مختلف ایرانی در رقابت های جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته اند. تیم های استقلال تهران، سپاهان، پرسپولیس، ذوب آهن، تراکتور، فولاد خوزستان، پاس تهران، سایپا، صبای قم، نفت تهران، استقلال خوزستان، مس کرمان، شاهین اهواز و ملوان انزلی هرکدام سابقه یک یا چندین بار حضور در این مسابقات را داشته اند و هر کدام نتایج منحصر به فرد و خاص خود را به دست آورده اند. از حذف تا دور گروهی گرفته تا کنار رفتن در مراحل حذفی و باخت در دیدار فینال و حتی بالابردن جام قهرمانی این مسابقات.

نقطه مشترک این تیم ها اما این است که همگان موفق به چشیدن طعم پیروزی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شده اند. حتی تیم هایی مثل شاهین اهواز، ملوان انزلی، استقلال خوزستان و مس کرمان که فقط یک بار طعم آسیایی شدن را چشیده اند، حداقل دو برد را به نام خود در این مسابقات به ثبت رسانده اند.

تیم شهرخودرو که پانزدهمین نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است اما تا کنون رکورد منفی عجیبی را به خود اختصاص داده و آن هم این است که این تیم طی ۵ بازی اخیر خود در مرحله گروهی، نه تنها موفق به کسب هیچ بردی مقابل رقیبانش نشده، بلکه حتی هنوز یک گل هم در این مسابقات به ثمر نرسانده است. این در حالی است که شهرخودرو با دو پیروزی در دو بازی پلی آف موفق به صعود به مرحله گروهی این رقابت ها شد و انتظار می رفت که بتواند عملکرد بهتری در دور گروهی از خود به جای بگذارد.

در حال حاضر شهرخودرو با کسب ۱ امتیاز از پنج مسابقه اخیر خود و تفاضل منفی ۷، ضعیف ترین عملکرد یک باشگاه ایرانی را در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از خود به جای گذاشته. عملکردی که می تواند با برد مقابل پاختاکور در روز آخر تا حدودی تعدیل شود که البته با توجه به اختلاف سطح دو تیم و انگیزه بالای نماینده ازبکستان برای کسب برد و صعود به مرحله بعد، بسیار سخت به نظر می آید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.