رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

از روشنگری‌های رهبر انقلاب سپاسگذاریم

سخنگوی دولت با بیان اینکه هجمه های اخیر علیه دولت اخلاق سیاسی و انسجام ملی را نشانه گرفته بود، گفت: از مقام معظم رهبری به خاطر روشنگریهای مبتنی بر بینش اسلامی و منطق حکمرانی سپاسگذاری می‌کنیم

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، علی ربیعی امروز سه شنبه در نشست خبری با تبریک هفته وحدت اظهارداشت: ابتکار هفته وحدت از دل یک اختلاف ساده تقویمی درخصوص میلاد نور زاده شد. وحدت بدان معناست که ما در مقام باشندگان این جغرافیای وسیع اسلام باید نگرانی‌های مشروع امنیتی یکدیگر را به رسمیت بشناسیم. هفته وحدت به این اعتبار باید به یک فرصت برای اندیشیدن به موضوع صلح سازی در گستره همسایگانی به منطقه‌ای تبدیل شود.

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه ما همیشه از نفوذ تفرقه افکنانه قدرت های برون منطقه‌ای در منطقه سخن گفتیم، اظهارداشت: اما باید توجه کنیم که بستن راه نفوذ قدرت‌های جنگ هستیم و تفرقه افکن در پیکره امت اسلامی فقط با شعار ممکن نخواهد شد. ما باید مکانیزم‌ها و سازوکارهای حل و فصل اختلاف همسایگان ایرانی مناسبات منطقه ایجاد کنیم.

ربیعی یادآورشد: توانمندسازی سازمان‌های همکاری منطقه یکی از این سازوکارها می‌تواند باشد که موجب تقویت وحدت امت اسلامی در منطقه و افزایش قدرت آنها در جهان نیز خواهد بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: از سوی دیگر هفته وحدت فرصتی است تا مولفه‌های وحدت حساس داخلی و الزاماتی را که همگان باید برای حفظ وحدت به آن پایبند باشیم را مرور کنیم.

وی با بیان اینکه هفته وحدت فراتر از وحدت بین مذاهب و وحدت در همه ابعاد زندگی ما ایرانیان را باید در بر بگیرد، گفت: امروز در داخل کشور عزیزمان ایران همانگونه که رهبری معظم در دیدار با اعضای ستاد ملی کرونا مطرح کردند، نیازمند شناخت عمیق از مهمترین مسائل و اقدامات یکپارچه بین ملت و حاکمیت هستیم.

ربیعی افزود: بخشی از فرمایشات معظم له در تقارن با هفته وحدت معنابخش مسیر پیش‌روی قوا و انسجام ملی و پشتوانه پشت سر گذاشتن از بحران‌هایی است که کشور در این مقطع با آن مواجه است.

سخنگوی دولت اظهارداشت: در هفته های اخیر شاهد هجمه های غیرمنصفانه به دولت بودیم که اگر این رویه ناصواب ادامه می‌یافت و به جامعه تسری می‌یافت قطعا آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل می شدیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: آسیب‌هایی که وحدت و یکپارچگی کشور را نشانه گرفته بود اگر با هشدار سریع رهبری متوقف نمی شد تضعیف ما را در مسائل جهانی و منطقه ای موجب می شد. همان طور که رهبری فرمودند باید بین نقد و اهانت تفکیک قائل شویم.

وی تصریح کرد: نقد بخشی از ادب جمهوریت است و اهانت و هتک حرمت ناقض ادب اسلامی است رهبری با درک درستی از این دو مولفه نسبت به نارسایی که در حال شکل گیری بود هشدار دادند نارسایی که اخلاق سیاسی و انسجام ملی را نشانه گرفته بود ما همین جا از مقام معظم رهبری به خاطر روشنگری های مبتنی بر بینش اسلامی و منطق حکمرانی که همواره رهنمون داشتند، سپاسگذاری می‌کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.