رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

یک دلیل جدید برای اینکه نمی‌توانید لاغر شوید

اگر می خواهید وزن خود را تحت کنترل نگه دارید، دانش عمومی که اساساً به دو چیز خلاصه می شود این باور را به شما می دهد: تعداد کالری مصرفی و کالری که می سوزانید. در حالی که این عوامل مطمئناً نقش برجسته ای دارند، اما ممکن است گاهی متوجه شده باشید که هر چقدر سالاد بخورید وهر چقدرورزش کنید، باز هم نمی توانید وزن خود را کاهش دهید اما چرا؟

به گزارش اینتیتر به نقل از شفقنا، خوب، تحقیقات جدید این واقعیت را روشن می کنند که فکر کردن در مورد کاهش وزن صرفاً بر اساس اعمال جسمی خوردن و ورزش یک اشتباه است. در واقع، دلیل کاهش وزن شما ممکن است به دلیل نحوه دیدن و بوییدن غذا از مغز شما باشد.

محققان در مرکز علوم اعصاب اخیراً کشف کردند آنچه که آنها توصیف می کنند “یک زیر شبکه عصبی از مناطق متصل بین مغز و فرکانس الکتریکی پایه معده که با کاهش وزن در آینده بر اساس الگوهای اتصال ارتباط دارد. ” به زبان غیرمعمول، این بدان معناست که افرادی که غذا را به طریقی می بینند و بویایی می دهند که مغز آنها را با اشتیاق بیشتری تحریک کند، همان افرادی هستند که به طور مداوم پرخوری می کنند و وزن خود را افزایش می دهند.

این مطالعه ۹۲ نفر را در طی مداخله ۱۸ ماهه کاهش وزن در سبک زندگی بررسی کرد. پس از مشاهدات گسترده محققان دریافتند که اطلاعات بصری ممکن است عامل مهمی در خوردن غذا باشد. در واقع با توجه به اینکه بینایی در انسان حس اولیه دارد، این مورد منطقی به نظر می رسد.

محققان به این نتیجه رسیدند که کاهش وزن فقط مسئله اراده نیست، بلکه در واقع به نشانه های بصری و بویایی بسیار اساسی تری مرتبط است.

البته، مدیریت وزن برای بسیاری از افراد یک نگرانی بزرگ است و تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط بین چشم و وزن لازم است، اما این مطالعه اخیر نشان می دهد که ما باید فکر کنیم کاهش وزن به همان اندازه که زیست شناسی است با نورولوژی هم ارتباط دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.