رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

علایمی که از وجود مشکل در استخوان فک خبر می‌دهند

استئونکروز فک حالتی است که طی آن جریان خون به بافت زنده استخوان کاهش یافته یا قطع می‌شود و در نهایت سلول‌های استخوانی از بین می‌روند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن دندانپزشکان آلمان اعلام کرد استئونکروز فک (کاهش یا قطع جریان خون به بافت زنده استخوان و در نهایت از بین رفتن سلول‌های استخوانی) آسیب شدیدی به استخوان فک وارد می‌کند. درد شدید دندان، لق شدن دندان و پوسیدگی کل قسمت‌های استخوان فک از علائم استئونکروز فک محسوب می‌شوند.

به گزارش دبکا، این انجمن اضافه کرد: خطر استئونکروز فک در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید (نوعی اختلال التهابی مزمن)، دیابتی‌ها، افرادی که تحت درمان طولانی مدت با کورتیزون هستند و همچنین افراد سیگاری افزایش می‌یابد. استئونکروز فک ممکن است عارضه جانبی برخی از دارو‌ها مانند پوکی استخوان، سرطان پروستات یا دارو‌های سرطان پستان باشد.

راه درمان استئونکروز فک

استئونکروز با آنتی بیوتیک و لوسیون درمان می‌شود و یا اینکه ممکن است به جراحی نیاز باشد. برای جلوگیری از استئونکروز فک، باید از بهداشت دهان و دندان مراقبت کرد؛ به گونه‌ای که دستکم را روزی دوبار مسواک زده و فاصله بین دندان‌ها را با نخ دندان تمیز کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.