رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پاسخ رییس جمهور به انتقادهای رییس مجلس

مجادله این‌ روزهای حسن روحانی و محمدباقر قالیباف چنان پیش می‌رود که گویی مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۲ و ۹۶ در حال تکرار است؛ مناظره‌هایی که این دو را رودرروی هم قرار داد تا یکی خود را حقوق‌دان بداند و نه سرهنگ، دیگری دولت رقیب را به چهاردرصدی‌بودن متهم کند و آن یکی در پاسخ از «گازانبری عمل‌کردن» و «لوله‌کردن دانشجویان» ازسوی رقیب بگوید.

به گزارش اینتیتر به نقل از شرق، روزگار چرخیده و حالا این دو در مقام رؤسای قوای مجریه و مقننه، باز روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند و بر سر انتخابات آمریکا، تحریم‌ها و مسائل اقتصادی با هم از راه دور مناظره می‌کنند.

آتش ماجرا را قالیباف در روز یکشنبه در مجلس برافروخت؛ آنجا که گفت: «عمیقا باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نه می‌توان و نه باید به پیروزی یا شکست کسی در کاخ سفید گره زد. این تصمیمات ماست که مستقل از این رفتن‌ها و آمدن‌ها، پایه‌های اصلی اقتصاد ما را می‌سازد و قدرت ما را در این عرصه مشخص می‌کند. باور کنیم کسی که واگن خود را به لوکوموتیو دیگران ببندد، باید منتظر بنشیند تا با آنچه در اختیارش نیست، شادی کند یا عزا بگیرد».

او طعنه زد که مشکلات اقتصادی کشور به پاستور، بهارستان، باب‌همایون و میرداماد ارتباط دارد، نه به جورجیا، میشیگان و آریزونا؛ پس دولتمردان به مردم آدرس غلط ندهند.

در این چند روز، معاون‌ اول رئیس‌جمهور، سخنگوی دولت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و رئیس بانک مرکزی پاسخ نقدهای قالیباف را دادند؛ دیروز نیز فرصت برای شخص رئیس‌جمهور بود که پاسخ توپخانه بهارستان را در جلسه هیئت دولت در پاستور بدهد.

حسن روحانی صحبت‌های خود را با این توصیه شروع کرد: «سال ۱۴۰۰ و انتخابات خواهد رسید و در آن زمان کرونا کمتر خواهد بود و فضا و روحیه‌ها بهتر است و بعضی‌ها فرصت دارند اقدامات سیاسی و جناحی خود را انجام دهند، اما الان موقع آرامش کشور است. خواهش می‌کنم در مقطع حساس کنونی، کسی به‌دنبال تسویه‌حساب سیاسی و جناحی نباشد».

او تأکید کرد که مهم است که به اسم نقد، قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم و سپس گفت: «ما نباید به اسم نقد دولت به‌دنبال تطهیر و تبرئه دولت‌ آمریکا باشیم. این دولت اخیر آمریکا، جنایت‌کار و تروریست بود و عده‌ای هم در داخل به‌صورت مجانی در حال تطهیر آن هستند. حالا تکلیف رسانه‌های خارجی که پول می‌گیرند مشخص است؛ اما این عده برای صدمه به دولت و آماده‌کردن فضا برای انتخابات ۱۴۰۰ چنین حرف‌هایی می‌زنند. تا انتخابات ۱۴۰۰ خیلی مانده و آن‌موقع می‌توانید برای خودتان هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، اما ایجاد یأس در جامعه، خیانت ملی است و نباید در جامعه یأس ایجاد کنید».

رئیس‌جمهور حرف تحریم‌ها را نیز پیش کشید و گفت: «در دنیای سیاست نقد، تضارب آرا و اعلام نظر اشکال ندارد، اما نباید واقعیت‌های جهان را منحرف کنیم و به خورد مردم بدهیم. نباید جنایت آمریکا را لاپوشانی کنیم و بگوییم مثلا دولت فلان کرده است. اصلا شما می‌دانید مدیریت چیست؟ این دولت همان دولتی است که در چهار سال اول، بالاترین رشد اقتصادی و کاهش تورم را ایجاد کرد. ما در فضای تنفسی که از سال ۹۴ ایجاد شد، توانستیم فروش نفت را به نزدیک سه میلیون بشکه برسانیم».

او گفت به هر حال تحریم‌ها امروز یا فردا یا هر زمانی کنار زده خواهد شد و ادامه داد: «بعضی‌ها تنش ایجاد می‌کنند که مثلا قهرمان رفع تحریم چه کسی باشد. اصلا شما قهرمان باشید. ما به‌دنبال قهرمان‌سازی نیستیم؛ چراکه تنها ملت ایران قهرمان است. ما اگر در سال ۹۴ پیروز شدیم، ملت پیروز شد و اگر در ۹۹ یا ۱۴۰۰ هم پیروز شویم، ملت قهرمان خواهد بود. به دنبال چه می‌گردید؟ اینکه این آقا قهرمان نشود و آن یکی بشود؟ درحالی‌که باید بدانیم دولت و رئیس‌جمهور نیستند که قهرمان می‌شوند. در این سه سال، مقاومت ملت قهرمان بود نه دولت. دولت تنها در کنار مردم بود و در کنار مردم خواهد بود».

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.