رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا هوای تهران هنوز آلوده است؟

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به آلودگی هوای پایتخت طی برخی ساعات روزهای اخیر می‌گوید که سه عامل بر آلودگی هوای تهران طی روزهای بارانی و کم تردد تاثیرگذارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، درحالی طی روزهای اخیر با بارش‌های مطلوب پاییزه و کاهش تردد خودروها در سطح شهر تهران به‌دلیل اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی مواجه هستیم که برخلاف انتظارها کیفیت هوای تهران شرایط چندان مطلوبی نداشته است. برای مثال طی صبح و عصر روز گذشته (۳ آذر) کیفیت هوا به‌دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

از سوی دیگر بر اساس اعلام پلیس راهور تهران طی روزهای اخیر ترافیک صبحگاهی حدود ۲۰ درصد و ترافیک عصرگاهی نیز حدود ۳۸ درصد کاهش یافته است اما باوجود این در برخی ساعات شاهد هوای آلوده در پایتخت بودیم. حسین شهیدزاده – مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران – در گفت و گو با ایسنا درباره علت این موضوع اظهار کرد: هرچند که طی روزهای اخیر بارش‌های خوبی در سطح شهر تهران داشتیم اما متاسفانه سرعت باد بسیار پایین بود که این مسئله سبب شد آلاینده‌ها فرصتی برای خروج از شهر نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای مثال طی روزهای پایانی هفته گذشته سرعت باد در تهران حدود دو متر بر ثانیه بود، تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با وزش باد دارد و تاثیر بارش باران بر کاهش آلودگی هوا چندان زیاد نیست.

شهیدزاده در ادامه با بیان اینکه کاهش دما نیز ارتباط مستقیمی با آلودگی هوا دارد، گفت: کاهش دما سبب می‌شود که آلاینده‌های هوا در ارتفاعات پایین باقی بمانند و درنتیجه بر غلظت آن‌ها افزوده شود. از آنجایی که طی روزهای اخیر با کاهش محسوس دمای هوا در تهران مواجه بودیم، غلظت آلاینده‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل اصلی آلودگی هوا در تهران تردد خودروهای دیزلی است. باتوجه به آنکه برخی از این خودروها اقلام ضروری را حمل می‌کنند، تردد آن‌ها ممنوع نشده است و همچنان بر آلودگی هوا تاثیرگذار هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.