رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین فیلم‌های اکشن که مورد توجه منتقدان سینما قرار نگرفتند

فیلم‌های اکشن مسیر دشواری برای تبدیل‌شدن به آثار محبوب منتقدان سینما دارند اما گاهی اوقات عناوین محبوبی ساخته می‌شوند که به دلایل غیرمنطقی مورد توجه منتقدان قرار نمی‌گیرند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، اگر روزی تصمیم گرفتید یک فیلم اکشن بسازید احتمالا بهتر است آن را در دسترس منتقدان سینما قرار ندهید. منتقدان سینما حساسیت بسیار خاصی به فیلم‌های اکشن دارند و دوست ندارند هر عنوانی را یک فیلم اکشن خوب بنامند. شاید بخشی از حساسیت آن‌ها به تلاش‌های بی‌پایان و خسته‌کننده بسیاری از کارگردانان جهان برای ساخت فیلم‌های اکشن بی‌کیفیت ارتباط داشته باشد اما به‌صورت کلی، فیلم‌های اکشن آثاری نیستند که به راحتی مورد توجه منتقدان جدی سینما قرار بگیرند. بنابراین آثاری هم وجود دارند که باوجود همه صلاحیت‌ها در نهایت در سطح و اندازه‌ای که باید تحسین نمی‌شوند.

در ادامه می‌توانید با بهترین فیلم‌های اکشن که مورد توجه منتقدان سینما قرار نگرفتند، آشنا شوید. آثاری که با وجود استقبال نسبی تماشاگران اصلا مورد توجه منتقدان قرار نگرفتند.

Tango & Cash | تانگو و کش | ۱۹۸۹

نمره منتقدان: ۳۰ از ۱۰۰

نمره تماشاگران: ۶.۴ از ۱۰

در دهه ۱۹۸۰ ساخت فیلم‌های اکشن-پلیسی که شخصیت‌های دوست را در کنار یکدیگر به تصویر می‌کشید، محبوبیت بسیار زیادی داشت. فیلم «تانگو و کش» به عنوان آخرین فیلمی که در دهه ۱۹۸۰ اکران شد، در روزهای پایانی سال ۱۹۸۹ از راه رسید و تلاش کرد یک تصویر کامل اما نسبتا تکراری از محبوب‌ترین فیلم‌های دهه ارائه دهد. اگرچه نتیجه کار چندان هم ناامیدکننده نبود اما «تانگو و کش» نتوانست توجه منتقدان را جلب کند و به یک شکست بزرگ تبدیل شد. سیلوستر استالونه و کرت راسل که بازیگران اصلی فیلم «تانگو و کش» بودند در سال‌های دهه ۹۰ و قرن بیست و یکم هم موفق شدند در عناوین ارزشمندی حضور پیدا کنند.

خلاصه داستان: ستوان ریموند تانگو و ستوان گابریل کش از پلیس‌های شناخته‌شده اداره پلیس لس‌آنجلس هستند که شهرت بسیاری در پیگیری عملیات قاچاق دارند. آن‌ها از محل یک معامله مواد مخدر آگاه می‌شوند. وقتی هر دو کارآگاه برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات می‌کنند، یک جسد که سیم شنود به آن وصل است و همچنین مقداری پول روی زمین وجود دارد که با اضافه‌شدن اسلحه گابریل کش به آن‌ها شواهد لازم برای دادگاهی‌شدن هر دو نیروی پلیس را فراهم می‌کند.

Reign of Fire | امپراطوری آتش | ۲۰۰۲

نمره منتقدان: ۴۲ از ۱۰۰

نمره تماشاگران: ۶.۲ از ۱۰

این اکشن آخرالزمانی ایده‌ای بسیار عظیمی را دنبال می‌کرد که دسترسی به آن با بودجه ۶۰ میلیون دلاری اندک بعید به نظر می‌رسید. به همین دلیل تماشاگران وسواسی و بادقت فیلم نمی‌توانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند چون در بسیاری از سکانس‌ها محدودیت‌های مالی به چشم می‌آیند. به همین دلیل «امپراطوری آتش» با وجود هنرنمایی بازیگران شناخته‌شده‌ای مانند کریستین بیل و متئو مک‌کانهی مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و حتی فروش قابل قبولی هم کسب نکرد.

خلاصه داستان: کودکی به نام کوین ناخواسته باعث بیداری اژدهایی مخوف می‌شود. اژدها باعث مرگ بسیاری از جمله مادر کوین شده و خیلی زود همه دنیا به تسخیر اژدهای غول‌پیکر درآمده و جهان برای همیشه تغییر می‌کند. سال‌ها پس از ویرانی کره زمین، کوین و تنها بازماندگان نسل بشر در یک قلعه قدیمی پنهان شده‌اند اما با یک غریبه و همکارانش رو به رو می‌شوند که ادعا می‌کنند شکارچی اژدها هستند. آیا کابوس تلخ اژدهای بیدارشده به پایان می‌رسد؟

The Last Boy Scout | آخرین پسر پیشاهنگ | ۱۹۹۱

نمره منتقدان: ۴۷ از ۱۰۰

نمره تماشاگران: ۷ از ۱۰

یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های اکشن دهه ۹۰ میلادی که با هنرنمایی بروس ویلیس در نقش اصلی‌اش مورد توحه بسیاری از تماشاگران سینما هم قرار گرفت. فیلم «آخرین پسر پیشاهنگ» با بودجه‌ای کم‌تر از ۵۰ میلیون دلار فروش ۱۱۵ میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرد. فیلم‌های اکشن ماجراجویی که دو دوست صمیمی یا همکار را در کنار یکدیگر درگیر پرونده‌های جنایی می‌کرد، اهمیت ویژه‌ای در دهه ۹۰ داشت و در این میان «آخرین پسر پیشاهنگ» یکی از همان عناوینی که این زیرژانر جذاب را در بالاترین سطح ممکن دنبال می‌کرد. منتقدان باور داشتند این فیلم جذاب در بهترین حالت یک تقلید ضعیف از عناوینی مانند «اسلحه مرگبار» است و خاصیت دیگری ندارد.

خلاصه داستان: پس از آن‌که ستاره بزرگ فوتبال آمریکایی در پی یک تماس تلفنی مشکوک به قتل می‌رسد، دو مامور کارآگاه خصوصی پرونده او را بررسی می‌کنند. جول هالنبک، مامور مخفی بازنشسته و دیمون وایانس، ورزشکاری که از دنیای حرفه‌ای فاصله گرفته هرگز نمی‌دانند که این پرونده عجیب چه دردسر بزرگی برای آن‌ها به همراه دارد.

Hardcore Henry | هنری جان‌سخت | ۲۰۱۵

نمره منتقدان: ۵۱ از ۱۰۰

نمره تماشاگران: ۶.۷ از ۱۰

این که دوربین در برابر چشم‌های شخصیت اصلی قرار بگیرد، پدیده‌ای است که بیش‌تر در بازی‌های ویدیویی اول شخص دیده می‌شود. اما فیلم «هنری جان‌سخت» این نحوه فیلم‌برداری را به زیباترین و هیجان‌انگیزترین شکل ممکن وارد سینما کرده تا همه آن‌چه از یک اکشن متفاوت انتظار داریم را فراهم کند. این فیلم با روایتی ساده اما سرشار از پیچیده‌گی گویی از دنیای بازی‌های کامپیوتری وارد سینما شده روایتش را از زاویه نگاه اول شخص نمایش می‌دهد و این بزرگ‌ترین تفاوت آن با همه فیلم‌های اکشن تاریخ سینما است.

بخش عظیمی از جذابیت‌های همیشگی فیلم‌های اکشن با روایت متفاوت این فیلم، زیر سوال می‌رود. به همین دلیل منتقدان واکنش‌های چندان مثبتی به این فیلم هیجان‌انگیز نداشتند و آن را بیشتر از آن‌که خلاق بدانند، متفاوت تعریف کردند. اما باز هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای جذاب‌نبودن «هنری جان‌سخت» وجود ندارد.

خلاصه داستان: هنری احیا شده و از مرگ نجات پیدا کرده اما حافظه‌اش را از دست داده است. در شرایطی که او به دنبال کشف هویت خودش می‌گردد باید همسرش را هم نجات دهد. همسر هنری توسط یک دیکتاتور دیوانه جنگ گروگان گرفته شده و در آستانه مرگ قرار دارد.

Con Air | هواپیمای محکومین | ۱۹۹۷

نمره منتقدان: ۵۶ از ۱۰۰ نمره

تماشاگران: ۶.۹ از ۱۰

یکی از پرستاره ترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما که شخصیت‌های متنوع و جذابی را دور یکدیگر جمع کرده پس از بیشتر از دو دهه هنوز هم خیره‌کننده و خارق‌العاده به نظر می‌رسد، می‌تواند هر تماشاگری را تحت تاثیر قرار دهد. «هواپیمای محکومین» یک اکشن متفاوت است که عوامل آن بارها از علاقه‌شان به ساخت یک دنباله برای آن هم صحبت کرده بودند که متاسفانه این اتفاق هرگز رخ نداد. این فیلم اصلا مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و بسیاری از منتقدان شناخته‌شده سینما آن را اکشنی بدون هدف و بی‌هویت تعریف کردند. منتقدان باور داشتند داستان فیلم بیش از حد مردسالارانه به تصویر کشیده شده است.

خلاصه داستان: کامرون یک زندانی است که به صورت کاملا اشتباهی دستگیر شده اما در نهایت این فرصت را پیدا کرده تا آزاد شود. در شرایطی که او سوار هواپیما شده تا به خانه بازگردد، گروهی از مجرمان هواپیما را به تسخیر خود درآورده و مسیر آن را تغییر می‌دهند. با این حال کامرون در تلاش است تا در نهایت مسیر خانه را پیدا کند.

The Hunt | شکار | ۲۰۲۰

نمره منتقدان: ۵۶ از ۱۰۰

نمره تماشاگران: ۶.۱ از ۱۰

فیلم «شکار» یکی از بزرگترین قربانی‌های شیوع ویروس کرونا در جهان بود. تنها یک هفته پس از آغاز اکران این فیلم، سالن‌های سینما در ایالات متحده آمریکا تعطیل شدند و از آن‌جایی که سایر سالن‌های سینما در کشورهای اروپایی و آسیایی هم وضعیت مطلوبی نداشتند، استودیوی یونیورسال تصمیم گرفت این فیلم را به صورت مجازی منتشر کند. «شکار» بیشتر از آن که از نگاه هنری و سینمایی به یک فیلم ترسناک خوب تبدیل شود، تلاش می‌کند تا عنوانی سیاسی و هیجان‌انگیز باشد که در رسیدن به هدف سرگرم‌کردن تماشاگرش موفق است.

این فیلم که نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند جیسون بلوم و دیمن لیندلوف را پشت صحنه خود می‌بیند، یکی از سیاسی‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا در سال‌های اخیر لقب می‌گیرد که حتی واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده را هم به همراه داشت. از آن‌جایی که با عنوانی بیش از حد سیاسی مواجه هستیم، طبیعی به نظر می‌رسد که منتقدان هم واکنش‌های متفاوتی به آن داشته باشند. بسیاری از منتقدان آن را روایتی بی‌ربط به هدفی که دنبال می‌کند، توصیف کرده‌اند اما گروهی هم وجود دارند که آن را عنوانی ارزشمند می‌دانند.

خلاصه داستان: گروهی از افراد در شرایطی هوشیاری خود را به دست می‌آورند که با لباس‌های خاص در یک محیط محدودشده گرفتار شده‌اند. این دوازده نفر متوجه می‌شوند گروهی دیگر که ثروت و قدرت بسیار زیادی دارند، آن‌ها را برای شکارکردن مانند حیوانات به بند کشیده‌اند!

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.