رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت به آگهی های ملکی اضافه شد

پس از ۸ ماه ممنوعیت درج قیمت در آگهی های ملکی، از ۲۳ دی ماه سایتها و سامانه های فعال در بخش املاک می توانند همچون گذشته در کنار مشخصات املاک آگهی شده، قیمت آن را نیز منتشر کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، گفتنی است حذف قیمتها علاوه بر اینکه مزایایی برای حوزه املاک نداشت، باعث تشدید افزایش نرخ مسکن در ۹ ماه گذشته و کاهش شفافیت و افزایش زمان انجام فرآیند معاملات شد.

سرعت در انتخاب، قیمت خرید مسکن را کاهش می دهد

در این بازه زمانی که تورم با سرعت بالایی قیمت تمام کالاها از جمله مسکن را افزایش می دهد، تسریع در انتخاب ملک مناسب بسیار حائز اهمیت است. چرا که با در نظر گرفتن میزان رشد قیمت املاک در ماه های گذشته، امکان افزایش چندصد میلیون تومانی قیمت یک واحد مسکونی صد متری در مناطق شمالی تهران وجود دارد.

این افزایش سرعت در تمام فرآیندهای معاملات ملکی که شامل جستجو، مذاکره و تصمیم نهایی می شود، مدتها امکان پذیر نبود و حذف قیمتها از سامانه های ملکی، باعث هدر رفتن زمان متقاضیان و عرضه کنندگان برای تبادل اطلاعات اولیه می شد. منتها خوشبختانه پس از بازگشت قیمتها، شاهد افزایش نسبی معاملات خواهیم بود.

شفافیت عامل کیلیدی اقتصادهای پویا

همچنین آزاد شدن انتشار قیمت در آگهی ها، یک مزیت مهم و اساسی دارد که در تمام بازارهای پویا، به عنوان اولویت شمرده می شود. شفافیت و مبارزه با سوداگری، دستاوردی است که این مهم به حوزه مسکن و مشاورین املاک می افزاید و باعث می شود نظارت بر فرآیند قیمت گذاری توسط خود مردم صورت بگیرد.

گفتنی است سامانه دانش بنیان کیلید، مدتهاست این شفافیت را از طریق ایجاد ابزارها و بخش های مختلف در بازار املاک کشور ایجاد کرده است. علاوه بر بخش اصلی که قیمتها در فایل های بارگذاری شده قابل مشاهده است، این سامانه در بخش هایی همچون تخمین قیمت و اطلاعات بازار مسکن، دیتای کامل و بروزی از روند معاملات و قیمت املاک ارائه می دهد.

شایان ذکر است کیلید در جهت افزایش سرعت و کیفیت معاملات ملکی، ابزارهای متنوعی برای جستجو ایجادکرده و همچنان با بروزرسانی آنها این بخش را توسعه می دهد. همچنین سامانه دانش بنیان کیلید، با افزایش آگاهی ملکی مردم بازار مسکن را پویاتر کرده و به توسعه همه جانبه این بخش مهم اقتصادی کمک می کند. در این راستا مشخصات کاربردی سه محله جذاب تهران را بررسی کرده ایم که درادامه می خوانید:

خرید آپارتمان در تهرانسر

بدون شک خلوتی و جایگاه اجتماعی یک محله برای مردم بسیار مهم است. از سوی دیگر مسیرهای تردد و دسترسی به آن منطقه نیز عامل مهم دیگری برای انتخاب آن محله برای سکونت به شمار می رود. از این رو محله ای که بتواند این دو عامل را در مرحله نخست داشته باشد، می تواند در میان گزینه های انتخاب متقاضیان قرار گیرد. در این راستا خرید آپارتمان در تهرانسر یکی از بهترین گزینه ها برای سکونت به شمار می رود.

گفتنی است تهرانسر سالها به عنوان یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران به شمار می رفت که با افزایش آلودگی هوای تهران، این هوای مطبوع در هیچ جای شهر یافت نمی شود. لازم به ذکر است قیمت خرید آپارتمان در تهرانسر نسبت به شرایط و شاخصه های مناسب سکونت، بسیار مناسب است. به طوری که طبق آمارهای بخش اطلاعات بازارمسکن کیلید، هر متر مربع آپارتمان مسکونی در تهرانسر حدود ۲۲ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

خرید آپارتمان در منطقه ۲۲

بدون شک با تردد در غربی ترین نقاط تهران، برج های مسکونی متعدد نظر شمارا جلب کرده است. این سازه های بلند که همچنان بسیاری از آنها در حال ساخت است، اطراف بزرگراه های آیت الله حکیم و شهید همت واقع شده اند و منطقه ۲۲ تهران را تشکیل می دهند.

گفتنی است با افزایش تقاضای خرید آپارتمان در منطقه ۲۲، قیمت املاک آن نیز روند صعودی به خود گرفت و در نتیجه، هر متر مربع ملک مسکونی نوساز در انتهای آبان ماه، وارد کانال ۳۰ میلیون تومانی شد. شایان ذکر است مشخصات و قیمت هر برج مسکونی در این منطقه با هم تفاوت دارد و نمی توان به طور کلی نرخ خرید آپارتمان در منطقه ۲۲ را اعلام کرد. از این رو پیشنهاد می شود با مراجعه به سامانه کیلید، آخرین قیمت درج شده در فایل های آماده عرضه این منطقه را مشاهده کنید.

خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر

ابتدای فعالیت پیمانکاران ساخت در حوالی دریاچه چیتگر، مباحثی در خصوص مزایا و معایب ساخت و ساز انبوه در این منطقه ایجاد شد که به مرور زمان این حواشی از بین رفت و در نهایت برج های بلند، با کیفیت ساخت قابل قبولی به جا ماند. به طوری که در این بازه زمانی، خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر یکی از انتخاب های نخست و جذاب مردم به شمار می رود.

گفتنی است این برج ها فقط از وجود نما و تفریحات جانبی دریاچه چیتگر بهره نمی برند و نزدیکی به بوستان جنگلی و آبشار تهران، باعث ایجاد نمای متفاوت و زیبایی در اطراف این آپارتمان های انبوه شده است. گفتنی است در کنار این جذابیت های بصری و تفریحی، مسیرهای تردد با خودروی شخصی به این منطقه نیز بسیار آسان است. از این رو خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر، در بین بهترین گزینه های متقاضیان قرار می گیرد.

توسعه روش های جستجوی ملکی، راه رسیدن به خانه رویایی را کوتاه کرده است

لازم به ذکر است با افزایش رکود در بازار مسکن، ساخت و ساز در این مناطق نیز همچون سابق رواج ندارد و این امر باعث کاهش تعداد واحدهای آماده عرضه شده است. از این رو پیدا کردن ملکی که با تمام نیازها و سلایق شما همسو باشد، کمی دشوارتر شده و باید از سامانه کیلید برای رسیدن به خانه رویایی کمک گرفت. به این صورت که با وارد شدن به سامانه کیلید و مشخص کردن نظرات و سلایق خود، هوش مصنوعی را برای جستجو در میان انبوهی از فایلهای آماده عرضه به کار بگیرید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب و با مالک آن وارد مذاکره شوید.

همچنین کاربرانی که قصد فروش یا اجاره املاک خود را دارند، می توانند بدون صرف هزینه فایل های خود را در سامانه بارگذاری کرده و در کمترین زمان، املاک خود را عرضه کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.