رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شکایت از گوگل برای حذف اپلیکیشن تلگرام

یک سفیر سابق آمریکا خواهان حذف اپلیکیشن تلگرام از گوگل مانند اقدام مشابهی شد که برای اپلیکیشن پارلر انجام شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مارگ گینزبرگ از گوگل به دادگاهی در کالیفرنیا شکایت کرده و از دادگاه خواست این شرکت را ملزم کند اپلیکیشن تلگرام مسنجر را به دلیل تسهیل کردن خشونت، افراط گرایی و یهودی ستیزی از فروشگاه برنامه گوگل پلی حذف کند.

گینزبرگ که در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون، سفیر آمریکا در مراکش بود، مدعی است تلگرام به خصوص پس از قتل جورج فلوید و مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا برای تهدید، تشویق و هماهنگی خشونتهای نژادی مورد استفاده قرار گرفته است. وی به آشوبهای ششم ژانویه در کنگره آمریکا اشاره کرد که بدنبال آن گوگل اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر را از فروشگاه برنامه خود حذف کرد زیرا شماری از کاربران راستگرای افراطی در آن از محاصره کنگره و خشونت بیشتر حمایت کرده بودند.

در شکایت گینزبرگ آمده است گوگل در مقایسه با اقدامی که علیه پارلر به کار بست، هیچ اقدامی علیه تلگرام انجام نداد تا این اپلیکیشن سیاستهای اداره محتوا را بهبود دهد. وی شکایت مشابهی علیه شرکت اپل در ۱۷ ژانویه انجام داد که پس از آشوبهای کنگره، اپلیکیشن پارلر را از فروشگاه برنامه خود حذف کرد.

پاول دوروف، موسس تلگرام هفته گذشته اعلام کرده بود این شرکت صدها پست را در پی آشوبهای کنگره حذف کرد و تشویق به خشونت قابل اغماض نیست.

شرکت آمازون هم با ابراز نگرانی نسبت به محتوای خشونت آمیز در پارلر، میزبانی خدمات وب برای این سرویس شبکه اجتماعی را قطع کرد. اقداماتی که علیه پارلر انجام گرفت و همچنین ممنوعیت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا و سایرین از سوی شرکتهای توییتر و فیس بوک، بحثهای گسترده ای را درباره کنترل و مسئولیت صنعت فناوری در خصوص محتوای منتشره در پلتفرمهای محبوب برانگیخته است.

کانالی در تلگرام به پناهندگان پارلر اختصاص پیدا کرده است. در شکایت گینزبرگ آمده است: برخی از کاربران تلگرام از هوادارانشان خواسته اند برنامه دومین اعتراض در واشنگتن در حمایت از ترامپ را لغو کرده و در عوض به دنبال حملات غافلگیرانه در سراسر کشور باشند.

در این شکایت همچنین تلگرام متهم شده به بستری برای فروش مواد غیرقانونی مانند کوکائین و قرص ال اس دی تبدیل شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گینزبرگ که یهودی است و در سرزمینهای اشغالی زندگی کرده، در این شکایت اعلام کرده که به دلیل باورهای مذهبی اش هدف دو اقدام به قتل قرار گرفته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.