رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دوربین فوجی فیلم GFX100S معرفی شد

دوربین فوجی فیلم GFX100S به عنوان اقتصادی ترین دوربین مدیوم فرمت جهان با یک حسگر ۱۰۲ مگاپیکسلی و امکاناتی نظیر یک لرزشگیر داخل بدنه رونمایی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از گجت نیوز، فوجی فیلم از جدیدترین دوربین خود به نام GFX100S که چهارمین مدل از سری دوربین‌های خانواده مدیوم فرمت GFX است، رونمایی کرد. فوجی فیلم GFX100S جمع و جورتر و ارزان قیمت‌تر از دوربین محبوب GFX100 است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود.

جی اف ایکس ۱۰۰ اس به همان حسگر ۱۰۲ مگاپیکسلی پشت نور مدیوم فرمت به کار رفته در برادر بزرگ‌تر تجهیز شده است. حسگرهای مدیوم فرمت بزرگ‌تر از حسگرهای فول فریم ۳۵ میلی‌متری هستند و نمونه‌ای که روی این دوربین قرار گرفته ۱.۷ برابر بزرگ‌تر از هر حسگر فول فریمی است که در بازار وجود دارد. این اندازه به دوربین اجازه می‌دهد عملکرد بهتری در محیط‌های تاریک داشته باشد، عمق میدان سطحی‌تری را ارائه کند و بدون اینکه هر پیکسل را کوچک کند، رزولوشن بیشتری را ارائه کند.

با این حال ویژگی اصلی این دوربین، اندازه‌اش است. علیرغم تجهیز به یک حسگر بزرگ‌تر، این دوربین فقط کمی بزرگ‌تر از یک دوربین بدون آینه فول فریم معمولی است و به اندازه قابل توجهی کوچک‌تر از مدل GFX100 است. این اندازه متناسب باعث می‌شود بتوانید در مکان‌هایی بیشتر از یک استودیوی عکاسی از دوربین مدیوم فرمت خود استفاده کنید. لازم به یادآوری است، به دلیل لنزهای مدیوم فرمت، همچنان به مانت بسیار غول پیکر Fujifilm G Mount نیاز است.

این دوربین همچنین علیرغم اندازه‌ی کوچک‌تری که دارد، از یک لرزشگیر عکس داخل بدنه خود بهره می‌برد که ۲۰ درصد کوچک‌تر و ۱۰ درصد سبک‌تر شده، اما می‌تواند لرزشگیر تصویر ۶ گام را ارائه کند که ۰.۵ گام بیشتر از مدل GFX100 است. این دوربین از بدنه‌ای با آلیاژ منیزیم و یک پوشش متراکم‌تر در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد. این دوربین در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم است و می‌تواند در دمای حداقل منفی ۱۰ درجه‌ای نیز کار کند.

دوربین فوجی فیلم GFX100S می‌تواند با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای با نرخ ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای و ۱۰ بیت با ترکیب ۴:۲:۰ F-Log یا ۱۰ بیت با ترکیب ۴:۲:۲ F-Log به صورت داخلی و یا ۱۲ بیت RAW به صورت خارجی از طریق درگاه HDMI فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین از فرمت‌های HLG، HEVC و ۱۲ بیت Apple ProRes RAW نیز پشتیبانی می‌کند.

در پشت این دوربین یک منظره‌یاب ثابت ۳.۶۸ میلیون نقطه‌ای OLED با اندازه ۳.۲ اینچی و یک نمایشگر ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ای لمسی LCD قرار گرفته است. در بالای آن هم یک نمایشگر ۱.۸ اینچی LCD برای نمایش تنظیمات جاری قرار دارد.

شروع قیمت دوربین بدون آینه فوجی فیلم ۶ هزار دلار است که آن را به یکی از ارزان قیمت‌ترین دوربین‌های مدیم فرمت موجود در بازار تبدیل می‌کند. به عنوان مثال مدل GFX100 سال گذشته با قیمت ۱۰ هزار دلاری وارد بازار شد. مطمئناً هنوز هم لنزهای مدیوم فرمت دست و پاگیر هستند، اما اگر می‌خواهید به دنیای عکاسی فرمت بزرگ قدم بگذارید، شاید این یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.