رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین فیلم‌های کمدی سال را بشناسید

یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های سینمایی، تماشای فیلم‌های کمدی است. فیلم‌هایی که داستان پیچیده‌ای ندارند و از همان ابتدا همه تلاششان را می‌کنند تا تماشاگرشان را سرگرم کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، بیشتر از یک سال پیش ویروس ناشناخته‌ای در چین شیوع پیدا کرد که بسیاری از مردم دنیا آن را یک بیماری محلی محدود می‌دانستند. اما ویروس کرونا در عرض سه ماه از غرب آسیا تا اروپا و آمریکای شمالی را تصاحب کرد و بسیاری از مردم بی‌گناه را صرفا به دلیل درگیری ریه‌هایشان با این ویروس ناشناخته به کام مرگ کشاند. شیوع جهانی ویروس کرونا بیشتر مشاغل دنیا را تحت تاثیر قرار داد و یکی از آن‌ها صنعت سینما بود. بی‌گمان سالن‌های سینما یکی از بزرگترین مکان‌هایی بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و تعطیلی طولانی‌مدت آن‌ها ضررهای جبران ناپذیری به وضعیت اقتصادی‌شان وارد کرد. گزارش‌های مالی نشان می‌دهد سالن‌های سینما در بیشتر نقاط دنیا و به‌ویژه در ایالات متحده ماموریت غیرممکنی برای بازگشت به دوران رونق پیش از شیوع کرونا دارند. با این حال زندگی ادامه پیدا می‌کند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد قابل توجهی از فیلم‌های مورد انتظار سالی که گذشت فرصت اکران را پیدا نکردند. اما این شرایط وحشتناک هم باعث نشد که هنر هفتم به درخشش خود ادامه ندهد. در سالی که گذشت، فیلم‌های کمدی قابل توجهی روی سرویس‌های استریم منتشر شدند که اگرچه کیفیت عناوین خیره‌کننده هر سال را نداشتند اما به هر حال عناوین محترمی به نظر می‌رسیدند.

با ظهور شبکه‌های اجتماعی، کیفیت کمدی‌های تصویری تغییرات بسیاری کرد و حالا نیازی نیست برای خندیدن یک فیلم سینمایی دوساعته را تماشا کنید. اگرچه حتی یک ویدیو سی ثانیه‌ای هم می‌تواند اشک‌های شما از شدت خنده را به همراه داشته باشد اما تماشای فیلم‌های کمدی حس و حال دیگری دارد. بنابراین انتخاب فیلم‌های سینمایی کمدی، بسیار سخت‌تر از قبل است. اما اهالی سینما کارشان را به خوبی آموخته‌اند. این روزها فیلم‌های کمدی می‌دانند که برای جذب مخاطب زمان زیادی ندارند. بنابراین از همان ابتدا تلاش می‌کنند جذاب و خنده‌دار باشند.

در ادامه می‌توانید با بهترین فیلم‌های کمدی سال آشنا شوید.

پالم اسپرینگز | Palm Springs

نمره منتقدان: ۹۴ از ۱۰۰

یک کمدی رمانتیک جذاب که یکی از فیلم‌های کمدی مورد انتظار سال هم بود. متاسفانه این فیلم شانس اکران سینمایی را پیدا نکرد اما خوشبختانه در سرویس‌های استریم منتشر شد تا تماشای آن با نهایت کیفیت خیلی زودتر از آن‌چه انتظارش را داشتید، فراهم شود. شاید پس از تماشای «پالم اسپرینگز» به این نتیجه برسید که این فیلم احتمالا بهترین فیلم کمدی سال باشد. فیلمی که با داستانی هیجان‌انگیز و احساسی هر تماشاگری را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. با این حال این فیلم برای تماشاگران سخت‌گیر سینما، جذابیت زیادی ندارد.

خلاصه داستان:‌ نایلز و سارا در حاشیه یک مراسم عروسی با یکدیگر آشنا می‌شوند. اما این آشنایی به‌سرعت پیچیده می‌شود و شرایطی را ایجاد می‌کند که خلاص‌شدن از آن تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

مرسوله فرانسوی | The French Dispatch

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

فیلم جدید وس اندرسون، کارگردان صاحب‌سبک و متفاوت دوران ما که بازیگران بسیار فوق‌العاده‌ای را در کنار یکدیگر قرار داده است، یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال هم لقب می‌گیرد. تیموتی شالامه، فرانسیس مک‌درموند، لئا سیدو، آدرین برودی، سرشا رونان و بنیستو دل تورو تنها تعدادی از نام‌های شناخته‌شده فیلم «مرسوله فرانسوی» هستند. منتقدان سینما حدس می‌زدند که این فیلم احتمالا شباهت‌های زیادی با فیلم «هتل بزرگ بوداپست» یعنی یکی دیگر از ساخته‌های این کارگردان دوست‌داشتنی داشته باشد.

خلاصه داستان: فیلم در قرن بیستم و در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، در جریان است. جایی که گروهی از خبرنگاران یک روزنامه آمریکایی که در فرانسه چاپ می‌شود، نامه‌هایی عاشقانه دریافت می‌کنند که منشا آن مشخص نیست.

پادشاه جزیره استیتن |‌ The King of Staten Island

نمره منتقدان: ۷۳ از ۱۰۰

جدیدترین فیلم یکی از قدرندیده‌ترین کارگردان‌های دوران فعلی سینما یک کمدی درام دوست‌داشتنی است که شاید بهتر باشد همین حالا برای تماشای آن اقدام کنید. جاد آپاتو که سابقه ساخت فیلم‌هایی مانند «فوق‌العاده بد»، «۴۰ سال تجرد» و «شکست‌خورده» را دارد پس از پنج سال غیبت در سینما با فیلم «پادشاه جزیره استیتن» به دنیای کارگردانی بازگشته و شاید بدشانس بوده که اکران فیلمش تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

با این حال تماشای این فیلم کمدی که می‌تواند یکی از بهترین آثار این ژانر در سال ۲۰۲۰ هم باشد، تجربه بی‌نظیری به نظر می‌رسد. شاید جالب باشد بدانید که این فیلم تقریبا یک بیوگرافی از زندگی بازیگر اصلی‌اش یعنی دیوید پترسن است.

خلاصه داستان: مرد جوانی به نام اسکات در منطقه جزیره استیتن در نیویورک همراه با مادر و خواهرش زندگی می‌کند. زمانی که اسکات تنها هفت ساله بود، پدر آتش‌نشانش را از دست داد. اسکات دوست دارد روزی وارد دنیای بزرگ استندآپ کمدی شود و برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند.

خیارشور آمریکایی | An American Pickle

نمره منتقدان: ۷۳ از ۱۰۰

این کمدی درام اجتماعی سیاسی که سث روگن دوست‌داشتنی را در نقش‌های اصلی‌اش در اختیار دارد، یکی از نادیده‌ترین فیلم‌های سالی که گذشت است که باید مورد توجه قرار بگیرد. سث روگن بازیگر تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌های کمدی آمریکایی در چند سال اخیر بوده اما «خیارشور آمریکایی» با بیشتر آثار قبلی او متفاوت به نظر می‌رسد. این فیلم که براساس داستان کوتاهی منتشرشده در نشریه نیویورکر ساخته شده اصلا فرصت اکران سینمایی را پیدا نکرد.

خلاصه داستان: یک کارگر به نام هرشل که در سال ۱۹۱۸ به آمریکا مهاجرت کرده تا زندگی بهتری را برای خانواده‌اش بسازد به درون یک مخزن خیارشور سقوط می‌کند و برای حدود صد سال درون آن باقی می‌ماند. او صد سال بعد و در دوران معاصر از مخزن خیارشور خارج می‌شود و با یکی از نوادگانش که برنامه‌نویس نرم‌افزار است دیدار می‌کند. تناقض‌های جامعه امروزی با آن‌چه هرشل از زندگی در دوران خودش به یاد دارد، حوادث بسیاری را ایجاد می‌کند.

سونیک خارپشت | Sonic the Hedgehog

نمره منتقدان: ۶۲ از ۱۰۰

سونیک یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در دنیای بزرگ بازی‌های ویدیویی است که عناوین متعددی براساس آن ساخته شده اما هواداران این بازی همیشه منتظر بودند تا فیلمی سینمایی براساس آن ساخته شود. در نهایت انتظارات به سر رسید و «سونیک خارپشت» از راه رسید. با این حال پس از انتشار نخستین تصاویر و تریلر از این فیلم، هواداران سونیک از ظاهر تقریبا انسانی این خارپشت دوست‌داشتنی عصبانی شدند. واکنش‌ها به حدی تند بود که عوامل فیلم تصمیم گرفتند با تعویق تاریخ اکران آن، فرصت بیشتری برای تغییرات فیلم فراهم کنند.

این تغییرات تنها با ۵ میلیون دلار انجام شد و چهره سونیک را فانتزی‌تر کرد تا شباهت بیشتری با آن‌چه در بازی‌هایی ویدیویی دیده می‌شد، ظاهر شود. در نهایت اما اکران فیلم تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و به همین دلیل فروش آن هرگز از ۳۰۶ میلیون دلار بیشتر نشد. با این حال «سونیک خارپشت» یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال است که جیم کری هم در آن هنرنمایی کرده تا ارزش تماشاکردن داشته باشد.

خلاصه داستان: خارپشتی با سرعت مافوق صوتی به نام سونیک که در سیاره دیگری زندگی می‌کرده با استفاده از حلقه‌های طلایی پرتال که او را از جهانی به جهانی دیگر منتقل می‌کند، به سیاره زمین راه پیدا می‌کند. او تصمیم می‌گیرد که روی زمین به زندگی خود ادامه دهد اما سرعت بالای او که باعث جریان انرژی مغناطیسی و برق می‌شود باعث قطع شدن برق و انرژی در ایالات متحده شده و مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

انجمن مخفی فرزندان دوم خاندان‌های سلطنتی | Secret Society of Second-Born Royals

نمره منتقدان: ۵۷ از ۱۰۰

یکی از معدود فیلم‌های کمدی ابرقهرمانی سال که تماشای آن برای کودکان نه‌تنها مناسب به نظر می‌رسد بلکه اصلا برای کودکان و نوجوانان هم ساخته شده است. بنابراین تماشای آن برای تماشاگران بزرگسال تقریبا هیچ جذابیتی ندارد و البته کودکان و نوجوانانی که فیلم‌ها را با دقت تماشا می‌کنند هم ممکن است از «انجمن مخفی فرزندان دوم خاندان‌های سلطنتی» ناامید شوند. این فیلم که از سرویس استریم دیزنی پلاس منتشر شد، فیلم‌نامه چندان منطقی و عاقلانه‌ای ندارد اما کمدی شیرینی به درون داستانش تزریق کرده که آن را ارزشمند می‌کند.

خلاصه داستان: سام، دومین فرزند متولد شده در یک خانواده‌ی سلطنتی است که مدتی پیش از تاج‌گذاری خواهرش متوجه می‌شود که همه‌ فرزندان دوم خانواده‌های سلطنتی دارای ژنتیک منحصربه‌فردی هستند که باعث می‌شود قدرت‌های ویژه و خاصی داشته باشند.

مرد آزاد | Free Guy

نمره منتقدان: ۵۴ از ۱۰۰

فیلم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های سال به‌ویژه برای هواداران بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری باشد. فیلم «مرد آزاد» روی طناب باریکی میان دنیای سینما و دنیای بازی‌های ویدیویی حرکت می‌کند و قرار است یک داستان بسیار متفاوت و مدرن را به تصویر بکشد. اگر از هواداران بازی‌های ویدیویی هستید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

خلاصه داستان: یک کارمند بانک متوجه می‌شود در حقیقت یک شخصیت عادی در یک بازی کامپیوتری است؛ اما این بازی کامپیوتری به‌زودی تعطیل می‌شود. بنابراین او همه تلاشش را می‌کند تا مانع نابودی دنیای جذابش شود. آیا این تلاش‌ها فایده‌ای هم دارد؟

سست‌عنصر | Irresistible

نمره منتقدان: ۴۷ از ۱۰۰

تقریبا هر چهار سال یک بار که بحث انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا داغ می‌شود، نوبت به فیلم‌هایی با موضوعات سیاسی می‌رسد تا خودشان را مطرح کنند و فیلم «سست‌عنصر» یکی از همین عناوین است که در ژانر کمدی هم قرار می‌گیرد. این فیلم که استیو کارل ستاره سریال «اداره» را در نقش اصلی‌اش در اختیار دارد، یک کمدی واقع‌گرا و سیاسی است که شاید هر تماشاگری را تحت تاثیر قرار ندهد. با این حال اگر دوست دارید با فضای سیاسی ایالات متحده در سطوح پایین‌تر آن آشنا شوید، شاید فیلم «سست‌عنصر» انتخاب خوبی باشد.

خلاصه داستان: یک فعال سیاسی تلاش می‌کند در انتخابات شهرداری یک شهر کوچک برنده شود. اما او برای پیروزی در این رقابت باید با یک افسر نظامی بازنشسته رقابت کند که بدون شک وضعیت بهتری از او دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.