رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

احتمال اعلام نامزدی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ در یکشنبه آتی

براساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ هفته آینده در “کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار” در فلوریدا می‌گوید که “نامزد احتمالی ۲۰۲۴” جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا یکشنبه آتی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار درباره آینده حزبی که او در سال ۲۰۱۶ در رقابت‌های درون حزبی توانست نامزد آن شود و بعد راهیابی به کاخ سفید و چهار سال ریاست جمهوری جنجالی، صحبت کند.

نشست اقدام سیاسی محافظه‌کاران قرار است روز پنجشنبه ۲۵ فوریه، در اورلاندوی فلوریدا آغاز شود و تا یکشنبه ادامه یابد. این اولین حضور عمومی رییس‌جمهور سابق آمریکا پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در حال‌وهوای تیره و تار نیمه ژانویه، به شمار می‌رود. این همچنین علامتی است به حزب جمهوری‌خواه درباره نقش او در آینده این حزب.

پایگاه خبری آکسیوس روز دوشنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد، او در نظر دارد تا رقیب جو بایدن یا یک دموکرات دیگر شود، در صورتی که بایدن ۷۸ ساله نخواهد برای رسیدن به دور دوم ریاست جمهوری اقدام کند.

یک مشاور قدیمی گفت، سخنرانی ترامپ در این نشست جناح راستگرا “نمایش قدرت” با انتقال این پیام است که “شاید من دیگر توییتر یا دفتر کارم را نداشته باشم، اما من هنوز مسوول هستم.”

هزاران تن از زمان شورش شش ژانویه کنگره که ترامپ با هدف لغو شکست انتخاباتی خودش آن را تحریک کرد و در نهایت پنج کشته بر جای گذاشت، از این حزب خارج شده‌اند. ترامپ حساب توییتری خود را که جزو ابزارهای ارتباطی مورد علاقه‌اش در زمان حضور در کاخ سفید بود و دیگر رسانه‌های اجتماعی خود را بر سر دروغ‌ها و رفتارهای تحریک‌آمیزش در جریان حمله به کنگره از دست داد.

با این حال، نظرسنجی از جمهوریخواهانی که این حزب را ترک نکرده‌اند، نشان می‌دهد که این رییس جمهوری سابق به وضوح از طیفی از نامزدهای بالقوه ۲۰۲۴ که چه حامی او هستند و چه حامی او نیستند، در یک رقابت مقدماتی خیالی، جلوتر است.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع ناشناس همچنین گزارش داد، برخی از نامزدهای احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ به دنبال گرفتن تاییدیه ترامپ بوده‌اند. همچنین به این نکته اشاره شد که این رییس جمهوری سابق که تا روز انتخابات بعدی ۷۸ ساله می‌شود و اکنون که در کاخ سفید نیست با تهدیدهای حقوقی قابل توجهی روبروست، شاید برنامه دارد که خودش را همسو با آنها نشان دهد اما در نهایت نامزد نشود.

مایک پنس، دعوت سخنرانی در نشست را رد کرده که این نشان‌دهنده نکات زیادی است. صرف‌نظر از شورش، ناکامی‌های ریاست جمهوری، و این واقعیت که معاون رییس‌جمهور محافظه‌کار، قربانی دروغ‌های ترامپی شد، الان کسی که جمهوری‌خواهان به دنبال همسو شدن با او هستند، ترامپ است و نه پنس. برای کسانی که در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ، رفتار او را نفی کردند (و کسانی که به طور همزمان در جلوگیری از نامزدی مجدد او برای ریاست جمهوری در آینده اقدامی نکردند)، پیام اکنون واضح است:‌ حالا در این مسئله گیر افتاده‌اید.

برای برخی در جناح راست، این ارتباط کاملا مناسب است. روز یکشنبه، نظرسنجی مشترک دانشگاه سافوک و نشریه یواس‌ای‌تودی، نشان داد که اگر رییس‌جمهور سابق، حزب جدید را تشکیل دهد، ۴۶ درصد جمهوری‌خواهان حاضرند برای پیوستن به حزب جدید ترامپ، حزب جمهوری‌خواه را ترک کنند. این خبر حاکی از یک خطر شفاف و واقعی برای سازمان جمهوری‌خواهان است که امیدوار بودند رییس‌جمهور سابق را کنار بگذارند.

اگر ترامپ حزب خود را بنا کند و ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهان را به ترک این حزب ترغیب کند، چه می‌شود؟ جمهوری‌خواهان چطور خواهند توانست بار دیگر سلامت خود را بازیابند؟ اگر بخش گسترده‌ای از حامیان (به حزب دیگر)‌ مهاجرت کنند، چگونه خواهند توانست قدرت را حفظ کنند؟ حقیقت این است که، نمی‌توانند. فرصت به دست آوردن قدرت فرارسید و از دست رفت.

جمهوری‌خواهان در ماه جاری، وقتی که تصمیم گرفتند ترامپ را در دادگاه استیضاح محکوم نکنند، این فرصت را از دست دادند. آنان فرصت متوقف کردن او را داشتند، اما در عوض در پیش گرفتن یک قمار سیاسی را انتخاب کردند. به نظر می‌رسد که آن قمار نتیجه نداشت. اگر امید سناتورهای جمهوری‌خواه این بود که بر مبنای «قانون اساسی» به عدم محکومیت رای دهند و بعد شب را به آرامی به پایان ببرند، ترامپ وعده داده که هیچ چیز در مورد آینده حزب جمهوری‌خواه، ملایم نخواهد بود.

کمیته اقدام سیاسی ترامپ، ۷۵ میلیون دلار بودجه و همچنین یک پایگاه گسترده داده‌های اطلاعاتی درباره اطلاعات تماس رای‌دهندگان را در اختیار دارد. اکسیوس همچنین به نقل از جیسون میلر، مشاور ارشد سابق ترامپ گفت که «تنها شکاف میان جمهوری‌خواهان ساکن منطقه واشنگتن، و جمهوری‌خواهان با خاستگاه مردمی در سراسر آمریکا است.» نه‌تنها ترامپ قرار نیست جایی برود، بلکه ادعا می‌کند که نماینده حزبی است که در تلاش برای کنترل اوست. یک فرد عصیانگر تاج بر سر می‌گذارد و برای ایجاد تغییر کاری از کسی ساخته نیست.

البته هفت سناتور جمهوری‌خواه، تلاش کردند تا رییس‌جمهور سابق را از تخت پایین بکشند، و برخی اعضای دیگر بدون آن که کاری کنند، به حرف زدن اکتفا کردند، و این نشانگر انزجار آنان از «ترامپیسم» بود. میچ‌ مک‌کانل، سیاستمدار همیشه زیرک، به عدم محکومیت ترامپ رای داد، اما در عین حال در سخنرانی قانع‌کننده‌ای در صحن سنا، ترامپ را مقصر شورش‌ جلوه داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.