رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

احتمال انتقال کرونا از طریق غذا‌های بسته بندی وجود ندارد

محققان آمریکایی می گویند تاکنون به شواهدی دست نیافته اند که امکان انتقال ویروس کرونا از طریق غذا یا بسته های مواد غذائی را اثبات کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه مقامات چینی بار‌ها در مورد احتمال شیوع همه گیری از طریق غذا‌های بسته بندی شده منجمد بحث و جدل کردند و مراکز مقابله با بیماری‌ها و سازمان بهداشت جهانی به طور کامل این فرضیه را بعید می‌دانستند، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، وزارت کشاورزی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که انتقال ویروس کرونا از طریق غذا و بسته‌های غذایی امکان ندارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در بیانیه‌ای اظهار کرد: که مصرف کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که تحقیقات مبتنی بر اطلاعات علمی معتبری که در حال حاضر در دسترس است و با حمایت از اجماع علمی بین المللی انجام شده، تایید کرده که بسیار بعید است بسته‌های مواد غذایی باعث انتقال ویروس کرونا باشند.

این سه مرکز آمریکایی توضیح دادند که آن‌ها به هیچ مدرک مستدلی مبنی بر احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق غذا و یا مواد بسته بندی شده دست نیافته اند.

کرونا، یک ویروس تنفسی است

اداره غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخلاف دیگر ویروس‌ها که می‌توانند از طریق مصرف غذا و بسته‌های آن منتقل شوند، کرونا نوعی بیماری تنفسی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. با توجه به اینکه از نظر تئوری، تعداد ذرات ویروس کرونا که می‌تواند توسط لمس یک سطح انتقال یابد، بسیار کم است و در مقابل تعداد ذرات مورد نیاز برای انتقال ویروس از طریق استنشاق از طریق دهان بسیار زیاد است، احتمال ابتلا به آن با لمس سطح بسته‌های غذایی یا خوردن غذا بسیار کم است.

با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تا کنون به این ویروس مبتلا شده اند اما شواهد اپیدمیولوژیکی مربوط به غذا یا بسته بندی مواد غذایی به عنوان منبع انتقال کرونا به انسان به دست نیامده است.

چگونه می‌توان از ویروس کرونا در امان بود؟

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که در حال حاضر هیچ مورد تأیید شده‌ای از انتقال ویروس کرونا از طریق غذا یا بسته بندی مواد غذایی وجود ندارد، اما برخی اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از آلودگی وجود دارد.

این سازمان توضیح می‌دهد که نیازی به ضدعفونی بسته‌های غذایی نیست، اما دست‌ها باید پس از دست زدن به بسته‌های مواد غذایی و قبل از غذا به خوبی شسته شوند.

اگر در حال خرید مواد غذایی هستید، در صورت امکان قبل از ورود به فروشگاه از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید و پس از آن دستان خود را به خوبی بشویید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.