رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دمای هوا تا ۱۵ درجه سرد می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توسعه فعالیت دو سامانه بارشی از شمال و جنوب روی بیشتر مناطق کشور انتظار داریم دمای هوا در سه نقطه از کشور بین ۶ تا ۱۵درجه کاهش یابد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «امین حسین نقشینه» درباره وضعیت جوی کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور از عصر امروز باعث شروع بارندگی در گیلان و مازندران می شود که فردا گستره بارش‌ها به اردبیل، گلستان، شمال خراسان رضوی، سمنان و شرق تهران می‌رسد.

وی گفت: سامانه بارشی روز چهارشنبه در مناطق جنوب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور باعث رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات باعث بارش برف می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا روز پنج شنبه شاهد بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی در مناطق کوهستانی کولاک برف، بارش برف و یخبندان علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها در مناطق ساحلی و جلگه ای کرانه های خزر پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه گلستان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و روز پنج‌شنبه گیلان، نیمه غربی مازندران. برفی و بارانی است.اختلال در تردد، کاهش دید، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد وجود دارد.

نقشینه اضافه کرد: سامانه بارشی دوم نیز پنج‌شنبه وارد کشور شده و تا پیش از ظهر جمعه موجب بارش برف یا باران، رعد و برق و در نقاط مستعد وقوع تگرگ خواهد شد.

وی گفت: روز پنج شنبه در فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی بوشهر و روز جمعه در کرمان، شرق فارس بارش ها ادامه دارد.

نقشینه افزود: سیلاب، طغیان رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، وزش باد شدید و خیلی شدید و آسیب به محصولات کشاورزی از جمله پیامدهای این سامانه است.

وی گفت: هم چنین با نفوذ هوای سرد از روز چهارشنبه شاهد کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما در شمال شرق و کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما در شمال غرب خواهیم بود.

وی گفت: از روز چهارشنبه تا پنج شنبه -کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شرق، جنوب شرق و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در دامنه های جنوبی البرز نیز رخ خواهد داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.