رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سقوط ۱۰۰ دلاری اونس طلا

اونس طلا هفته گذشته حدود ۱۰۰ دلار سقوط کرد و به ۱۷۲۸ دلار سقوط کرد که رکورد پایین جدیدی بود اما در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز کارشناسان وال استریت پیش بینی کردند ریزش قیمت طلا ممکن است تمام نشده باشد و قیمتها در هفته جاری سقوط بیشتری پیدا کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، تحلیلگران به کیتکونیوز گفتند: طلا در معاملات هفته جاری تحت تاثیر بازده اوراق قرضه آمریکا و دلار آمریکا خواهد بود و روند نزولی این فلز ارزشمند تحت فشار فروش فنی، شتاب گرفته است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله روز پنج شنبه به بالای ۱.۶ درصد صعود کرد که بالاترین حد در یک سال گذشته بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA گفت: با واکنش سرمایه گذاران به رشد بازده اوراق قرضه، به نظر می‌رسد دلار آمریکا رو به بهبود باشد.

بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۴۶ دلار و ۶۰ سنت معادل ۲.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۷۲۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد که پایینترین قیمت از ژوئن سال ۲۰۲۰ بود و برای کل هفته بیش از ۳.۳ درصد کاهش نشان داد. همچنین طلا در فوریه ۶.۶ درصد کاهش داشت.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکو نیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۶۱.۵ درصد به کاهش قیمت طلا و سه نفر معادل ۲۳ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند در حالی که دو نفر معادل ۱۵.۵ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیر حرفه ای، ۶۶۹ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۵۱ نفر معادل ۵۲.۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۳ نفر معادل ۳۳.۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۹۵ نفر معادل ۱۴.۲ درصد نظر خنثی داشتند. نظرسنجی اخیر پایینترین نرخ مشارکت در نظرسنجی سرمایه‌گذاران خُرد در حدود یک سال گذشته بوده است.

در نظرسنجی هفته گذشته کارشناسان وال استریت کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند در حالی که سرمایه گذاران بین افزایش و کاهش قیمت به دو دسته تقسیم شده بودند.

به گفته تحلیلگران سطح حمایتی بزرگ بعدی که طلا در معاملات هفته جاری امتحان خواهد کرد ۱۷۰۰ دلار است و همه چیز به حفظ این سطح حمایتی کلیدی بستگی خواهد داشت.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: هفته جاری ریزش قیمت نهایی در معاملات طلا ممکن است اتفاق بیافتد. از نظر بنیادین، وضعیت برای طلا با نقدینگی هنگفتی که در سراسر جهان وجود دارد، مثبت است. دلار از رکورد پایینی که داشته، تنها اندکی بهبود پیدا کرده و پایینتر از سطح انتخابات آمریکا مانده است. نرخهای بازده هم از نظر واقعی منفی مانده است.

یکی از منفی ترین نظرات در نظرسنجی اخیر مربوط به مارک لیبوویت بود که احتمال نزول قیمت اونس طلا تا مرز ۱۵۰۰ دلار را مطرح کرد.

با وجود غالب بودن نظرات منفی در نظرسنجی کیتکونیوز، معدودی هم به افزایش قیمتها در معاملات هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت: برای نخستین بار در چهار هفته گذشته، بالا رفتن قیمتها را پیش بینی می کنم زیرا بازارهای سهام تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه قرار گرفته اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.