نشانه های سرکوب احساسات و ترس در خود

درون گرا بودن یک چیز است، اما سرکوب اجباری احساسات خود و اجازه ندادن به دیگران برای دیدن احساسات و ترس های شما هنگام مصیبت ها و اتفاقات زندگی کاری سخت و طاقت فرسا است، اینطور نیست؟

به گزارش اینتیتر به نقل از دکترسلام، به طور قطع باز کردن دهان خود و صحبت در برابر دیگران به ویژه غریبه هایی که تازه با آنها آشنا شده ایم برای برخی افراد سخت و ترسناک است زیرا مدام با خود فکر می کنند بقیه چگونه آنها را درک خواهند کرد و در موردشان چه فکری می کنند، اما بطری کردن یا سرکوب همه این احساسات در طولانی مدت باعث ناراحتی و آزار بیشتر شما خواهد شد.

حتی احتمال می رود در برخی شرایط زندگی حتی متوجه نشوید که در حال سرکوب احساسات، ناراحتی ها و ترس هایتان هستید و تظاهر می کنید که برایتان مهم نیستند. با این حال، مهم است بیشتر در خود عمیق شوید و از خود سوالاتی بپرسید. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما احساسات خود را سرکوب می کنید و با خود در جنگ هستید.

به سختی نگرانی های خود را بیان می کنید

یکی از نشانه های بارز که نشان می دهد شما احساسات خود را سرکوب می کنید این است که تصمیم می گیرید نگرانی هایتان را برای خود حفظ کنید و راجع به آن با شخص دیگری صحبت نکنید و حتی در صدد رفع آن هم بر نمی آیید. در حالی که بیان اینکه چه احساسی دارید تنها راه رهایی از تنش های مختلف و شرایط اضطراب آور است و نگه داشتن آن برای خود فقط دغدغه های ذهنی شما را افزایش می دهد که در دراز مدت شما را مضطرب می کند.

خود را از مشکلات منحرف می کنید

اگر همیشه سعی دارید خود را از برقراری ارتباط با افراد دیگر یا حل و فصل احساسات حل نشده با کمک تلویزیون، رسانه های اجتماعی یا سایر فعالیت ها منحرف کنید پس در واقع شما در حال تلاش هستید که از خواسته های عاطفی خود چشم پوشی کنید، اما بهتر است با یک دوست مورد اعتماد خود صحبت کنید یا برای حل مشکل خود و رفع نگرانی هایتان وقت بگذارید.

از گریه کردن یا آسیب دیدن خجالت می کشید

برخی اوقات افراد دلشکسته می شوند و روح آنها در تمنای فردی است که بتواند با کمک وی بر وضعیت خود غلبه کند. با این حال، خیلی پیش می آید که فرد از انجام این کار خجالت می کشد که در مقابل دیگران فریاد بزند و گریه کند و آسیب پذیری خود را نشان دهد. اگرچه ممکن است در آن زمان گزینه مناسبی به نظر برسد، اما فقط احساس ضعف و نگرانی شما را افزایش می دهد.

در مورد مسائل کوچک بیش از حد واکنش نشان می دهید

آیا شما از موضوعات مهم و قابل توجه چشم پوشی می کنید، اما در موضوعات پیش پا افتاده بیش از حد واکنش نشان می دهید؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله است پس شما با این کار سعی می کنید ذهن دیگران را از مشکلات واقعی خود منحرف کرده و آنها را از سوال کردن منع کنید، همچنین چنین واکنشی ناشی از نیاز شما به تخلیه آن در مورد مسائل دیگری غیر از مشکلات واقعی است.

از رویارویی با مردم اجتناب می کنید

اگر کسی هستید که از رویارویی با مردم اجتناب می کند و از نگرانی های خود حرفی نمی زنید شما فقط در حال سرکوب احساسات خود هستید. صحبت با دیگران و اینکه درباره نگرانی های خود با دیگران صحبت کنید ذهن شما را از شر هر گونه فکر استرس زا و آسیب زننده خلاص می کند.

دو شخصیت متفاوت دارید

افرادی که احساسات خود را سرکوب می کنند معمولا دو شخصیت دارند. یک شخصیت آنها هنگام قرارگرفتن کنار سایرین که تصور می کنند هر چه بگویند یا انجام دهند مورد قضاوت قرار خواهند گرفت و شخصیت دیگر اینکه فقط هنگام خلوت خود آن را نشان می دهند. در حالی که چهره عمومی آنها به عنوان فردی فوق العاده خوش روح و فاقد ناراحتی به نظر می آید، اما این گروه از افراد هنگامی که تنها هستند بسیار مضطرب و نگران هستند.

ابراز احساسات دیگران شما را ناراحت می کند

برای فردی که ابراز احساسات را دوست ندارد و ترجیح می دهد همه آن را داخل یک بطری حبس کنند و ابراز نکنند حضور در کنار افرادی که احساسات شان را ابراز می کنند ناراحت کننده است، بنابراین تلاش می کند از این گروه از افراد فاصله بگیرد زیرا گوش دادن به آنها فقط سطح اضطراب فرد را بالا می برد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.