رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اصلاح طلبان در انتخابات فعال برخورد می کنند

یک فعال سیاسی گفت: انتخابات پدیده ای نیست که به سادگی از آن گذشت، انتخابات بره کشان سیاست است، از این منظر، اصلاح طلبان در این اتفاق سیاسی فعال برخورد می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حسین نورانی نژاد اظهار کرد: اصلاح طلبان کماکان به انتخابات به عنوان یکی از اصلی ترین راهبردهای خود برای پیشبرد اهداف اصلاحی نگاه می کنند. اصل بر شرکت در انتخابات است، مگر آن که معنای انتخابات شکل نگرفته باشد. حتی کسانی که در سیاست ورزی قائل به سیاست ورزی اصلاح طلبانه جامعه محور هستند؛ نیز نسبت به ظرفیت‌های انتخابات و حضور در قدرت بی تفاوت نیستند.

وی ادامه داد: اگر مدل های مختلف جامعه محوری را نگاه کنیم می بینیم در اکثر آنها انتخابات کماکان مهم است. مهم‌ترین جنبش‌های اجتماعی سال‌های اخیر به نوعی در دل فضای انتخاباتی ایجاد شده‌اند. انتخابات، بهار سیاست است. هم قدرت در آن دست به دست می‌شود و هم فرایندها و نتایج آن می‌تواند ظرفیت های فراوانی برای جامعه مدنی ایجاد کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: انتخابات پدیده ای نیست که به سادگی از آن گذشت، انتخابات بره کشان سیاست‌ورزان و احزاب و گروه‌های سیاسی است، از این منظر، اصلاح طلبان هم با آن برخورد فعال می کنند. البته این موضوع به معنای این نیست که همیشه در هر انتخاباتی امید و شور و نشاط به یک اندازه وجود دارد. میزان آزادی و رقابتی بودن و سلامت انتخابات است که این شور و نشاط را می‌سازد و اساسا به انتخابات معنا می‌دهد.

وی با اشاره به تردید و دودلی برخی چهره های سیاسی برا کاندیداتوری در انتخابات پیش رو گفت: زمان زیادی تا انتخابات نداریم؛ اما چهره های مطرح و برجسته اصلاح طلب و چهره‌های برجسته منتقد وضع موجود، هنوز اعلام حضور نکرده‌اند و باید با اصرار و تلاش فراوان کوشید که کاندیداتوری را بپذیرند.

سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار این است در انتخابات چهره های شاخص حضور داشته باشند. برخوردی که با اصلاح طلبان شده نیروهای شاخص را به این سمت سوق داده که پا پیش نگذارند و نیروهای دیگر هم منتظر گشایش هایی هستند . در هر حال علیرغم رغبتی که برای حضور در اصل انتخابات وجود دارد آن تکاپوی حضور کاندیدها هنوز شکل نگرفته است. برای درک منفی بودن این موضوع، شرایط فعلی انتخابات پیش رو را با انتخابات سال ۱۳۸۸ مقایسه کنید که از ماه‌ها پیش از انتخابات چه شور و هیجانی برای آن وجود داشت.

وی در پایان گفت: امیدواریم انتخابات ۱۴۰۰ با شور و نشاط هرچه بیش تر برگزار شود. من فکر می کنم و امیدوارم ۱۴۰۰ شاهد انتخاباتی پرشور باشیم؛ هرچند که آزاد بودن، شفاف و قانونی بودن و رقابتی بودن، از پرشور بودن مهم تر است و صد البته در چنین شرایطی خود به خود مردم برای حضور در عرصه انتخابات نشاط و انگیزه بیش تری خواهند داشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.