رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سامسونگ تولید انبوه ماژول دوربین تاشونده با زوم ۱۰ برابری را آغاز کرد

سامسونگ تولید انبوه ماژول دوربین با زوم ۱۰ برابری را آغاز کرده است تا سایر تولید کنندگان موبایل نیز بتوانند از این ماژول‌ها در دستگاه‌های خود استفاده کنند. در حال حاضر این حسگرها تنها در گوشی‌های هوشمند گلکسی S21 الترا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های گلکسی S21‌ اولترا بهره‌مندی از ماژول دوربین با زوم اپتیکال ۱۰ برابری است. اکنون سامسونگ تصمیم گرفته تولید انبوه ماژول دوربین را به منظور تامین نیاز سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند آغاز کند. در این صورت سایر تولیدکنندگان موبایل نیز می‌توانند موبایل‌هایی با ماژول دوربین مجهز به زوم نوری ۱۰ برابری به بازار عرضه کنند. سامسونگ نام شرکت‌هایی که قرار است موبایل‌های خود را با ماژول دوربین این شرکت به بازار عرضه کنند، هنوز اعلام نکرده است.

فناوری بزرگنمایی اپتیکال تاشونده به تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند تا بیرون زدگی ماژول دوربین را به حداقل برسانند. به صورت کلی زوم اپتیکال به بزرگنمایی گفته می‌شود که از طریق تغییر در فاصله کانونی لنز دوربین ایجاد می‌شود و بعد از بزگنمایی نیز تصویر نهایی از کیفیت خوبی برخوردار است. در حدود دو سال قبل، سامسونگ ماژول دوربین تاشونده را توسعه داد و موفق شد بزرگنمایی ۵ برابری را بدون اینکه بیرون زدگی دوربین افزایش پیدا کند، در دسترس کاربران قرار دهد.

درنهایت سامسونگ توانست ماژول دوربین را توسعه داده و زوم اپتیکال ده برابری را تنها با افزایش ۲۵ درصدی طول ماژول دوربین محقق سازد.

در واقع کره‌ای‌ها به منظور کاهش ارتفاع ماژول دوربین، برش‌هایی در قسمت بالا و پایین لنز ایجاد کردند. از ماژول دوربین سامسونگ نه تنها در گوشی‌های هوشمند، بلکه برای استفاده در خودرو نیز می‌توان استفاده کرد. سامسونگ هنوز در مورد نحوه استفاده از دوربین‌های با بزرگنمایی اپتیکال در خودرو توضیحی نداده است. به نظر می رسد، سامسونگ قصد دارد علاوه بر بازار موبایل در سایر صنایع از جمله صنعت خودروسازی نیز حضور فعالی داشته باشد.

پیشتر ماژول دوربین با بزرگنمایی نوری در موبایل‌های شیائومی، اوپو و ویوو مورد استفاده قرار گرفته‌اند و باید دید در آینده کدام شرکت ها قصد دارند از این ماژول ها بهره ببرند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.