رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی از نظر آپشن و امکانات رفاهی

در این مقاله، قصد داریم آپشنال‌ترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی بازار خودروی ایران را بررسی کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از همراه مکانیک، اگر قصد خرید خودرویی با این بودجه دارید با ما همراه باشید.

آپشنال‌ترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی حال حاضر بازار ایران به شرح زیر است:

ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت مدل ۹۸

برلیانس H330 اتوماتیک ۱۶۵۰ مدل ۹۹

چری آریزو ۵ دنده ای لاکچری مدل ۹۷

H30 Cross مدل ۹۸

سابرینا دیار خودرو اتوماتیک مدل ۹۸

البته فهرست خودرو‌هایی با این بودجه یقیناً مفصل‌تر است و ما در این مقاله به بررسی خودرو‌های مدل‌بالاتر بسنده کرده‌ایم.

ام وی ام x22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت مدل ۹۸

نخستین گزینه فهرست پیشنهادی آپشنال‌ترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی، ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت مدل ۹۸ است. ام وی ام X22 کراس‌اوور کامپکت چینی شرکت مدیران خودرو است که از بدو ورود به بازار کشور تا به امروز توانسته خریداران متعددی را به سوی خود بکشاند. طراحی خارجی و داخلی به‌روز، آپشن‌ها و امکانات مطلوب و مصرف سوخت تقریباً مناسب از دلایل مهم موفقیت ام وی ام X22 محسوب می‌شود.

سانروف برقی، کروز کنترل، مانیتور ۸ اینچی لمسی، کیت بدنه اسپرت، سیستم تهویه الکتریکی و سنسورهای کنترل فشار باد تایر، پارک و دوربین عقب تنها بخشی از امکانات رفاهی ام وی ام X22 است. دو ایربگ به همراه سیستم‌های همچون ABS+EBD و ESP+TCS+EBA تجهیزات ایمنی این کراس‌اوور چینی را تشکیل‌ می‌دهند.

ازجمله معایب این خودرو نیز می‌توان به شتاب‌گیری و موتور ضعیف، فضای محدود کابین و کیفیت نه‌چندان بالای متریال به‌کاررفته در کابین خودرو اشاره کرد. درکل ام وی ام X22 ظاهر اسپرت و جوان‌پسندی دارد که به علت داشتن آپشن‌های رفاهی و مراکز گسترده خدمات پس از فروش از بازار دست‌دوم خوبی هم برخوردار است. وجود مشتری‌های همیشگی برای این کراس‌اوور جذاب باعث شده است تا نمونه‌های دست دوم آن در بازار کشور نسبت به اغلب خودروهای چینی، افت قیمت کمتری داشته باشد.

برلیانس H330 اتوماتیک ۱۶۵۰ مدل ۹۹

یکی دیگر از خودرو‌های حاضر در لیست آپشنال‌ترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی، اتومات خوش‌چهره چینی، برلیانس H330 مدل ۹۹ است. این سدان چینی در کلاس اقتصادی، یکی از خودرو‌های خوب لیست ۳۰۰ میلیون تومانی محسوب می‌شود. در بخش امکانات مواردی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سانروف، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی به همراه سیستم رهیاب مجهز، سنسور دنده‌عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید برلیانس H330 را به یکی از برترین گزینه‌های این لیست تبدیل کرده است.

در کل برلیانس اچ ۳۳۰ ارزش خرید بالایی دارد و بازار دست‌دوم ‌آن به‌واسطه تولید نسبتاً طولانی‌مدت، نسبت به سایر خودروهای چینی وضعیت بهتری دارد. هم‌چنین این خودرو مشکل چندانی بابت سرویس‌دهی و تأمین قطعات یدکی ندارد و تا حدودی می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید یک خودرو با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان باشد.

چری آریزو ۵ دنده ای لاکچری مدل ۹۷

دیگر خودرو حاضر در لیست آپشنال‌ترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی، سدان چینی شرکت مدیران خودرو چری آریزو ۵ دنده‌ای لاکچری مدل ۹۷ است. هندلینگ مناسب، طراحی جذاب و امکانات قابل قبول آریزو ۵ تا حدودی می‌تواند غم چالاکی نسبتا ضعیف این خودرو نسبت به سایر رقبا را کم‌رنگ کند! فهرست امکانات و آپشن‌های این خودرو شامل سان‌روف برقی، سیستم کی‌لس و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم کمکی پارک، چراغ دی لایت و بدرقه می‌شود.

علی‌رغم امکانات رفاهی مناسب و ظاهر جذاب و طراحی زیبای داخلی و خارجی، چری آریزو ۵ معمولی در بدو تولید مورد استقبال چندانی قرار نگرفت و در حال حاضر نیز، بازار دست‌دوم آن تعریف چندانی ندارد، اما در مجموع تجربه رانندگی با آن برای کسانی که از چهره تکراری محصولات داخلی خسته شده‌اند، می‌تواند جذاب و لذت‌بخش باشد.

H30 cross مدل ۹۸

دیگر خودروی حاضر در فهرست پیشنهادی آپشنال‌ترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی، H30 Cross مدل ۹۸ است که به دلیل مزیت اتومات بودن در کلاس خود در همان ابتدای عرضه موردتوجه بسیاری قرار گرفت و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. این خودرو مانند سایر هم‌وطنان خود، در بخش امکانات و تجهیزات رفاهی بسیار خوب ظاهر شده و ازنظر امکانات و تجهیزات نیز رضایت خریداران را در این سطح برآورده می‌کند. صفحه‌نمایش ۵/۶ اینچی به همراه سیستم مسیریاب، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین دید عقب و سانروف بخشی از تجهیزات این کراس‌اوور کوچک ایران‌خودرو است. در بخش فنی نیز برخورداری از پیشرانه مشترک با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ باعث می‌شود تا مشتریان ایرانی نگرانی چندانی بابت تهیه قطعات موتوری این دورگه چینی_فرانسوی نداشته باشند.

سابرینا دیار خودرو اتوماتیک مدل ۹۸

اما آخرین گزینه فهرست پیشنهادی آپشنال‌ترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی، سابرینا دیار خودرو اتوماتیک مدل ۹۸ است. هاچبک کوچک شهری و اقتصادی شرکت دیار خودرو که اگرچه از موتور نسبتاً قدرتمندی بهره می‌برد اما عملکرد جعبه‌دنده آن حتما شما را ناامید خواهد کرد. ۲ عدد کیسه هوا، سان روف برقی دو حالته، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، صندلی‌های عقب تاشو، مانیتور ۶.۵LCD اینچی به همراه مکان‌یاب (GPS) و آینه‌های جانبی برقی گرم‌کن دار در فهرست امکانات این هاچبک چینی دیده می‌شود.

در کل در میان خودرو‌های این لیست خرید سابرینا دیار خودرو به دلیل خدمات پس از فروش بسیار ضعیف و بازار خریدوفروش نه‌چندان پررونق، چندان توصیه نمی‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.