فیلم های مهم دنزل واشنگتن

دنزل واشنگتن از آن دسته بازیگرهای هالیوودی است که حضورش در هر فیلمی می تواند شگفت انگیز باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فیلم مترجم، اگر او در هر فیلمی ایفای نقش کند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که آن فیلم به اثر فاخری تبدیل شود حتی تنها به دلیل حضور او در آن فیلم! دنزل واشنگتن در طی دوران بازیگری خود نقش های متعدد و متفاوتی را بازی کرده است و آثار برتر زیادی در کارنامه کاری خود دارد. امروز درنظر داریم پنج فیلم برتر دنزل واشنگتن بر اساس وبسایت راتن تومیتوز را به شما معرفی کنیم.

مالکوم ایکس (Malcolm X) – امتیاز ۸۸%

این فیلم که در ژانر بیوگرافی است زندگی فعال حقوق مدنی به همین نام یعنی مالکوم ایکس را با هنرنمایی فوق العاده دنزل واشنگتن به تصویر می کشد. تولید کننده این فیلم، ماروین ورث که در دوران نوجوانی در نیویورک مالکوم ایکس را ملاقات کرده بود برای ساخت این فیلم بیست و پنج سال زمان صرف کرد. انصافا هم باید گفت که دیدنش ارزش این همه سال وقت صرف کردن را داشت. ابتدا که کارگردانی این فیلم به اسپایک لی سپرده شد، نگرانی هایی درمورد نحوه کارگردانی این کارگردان برای ساخت فیلم مالکوم ایکس و همچنین شباهت نداشتن دنزل واشنگتن به مالکوم ایکس به وجود آمد. اما در نهایت فیلم با ایفای نقش بسیار دیدنی دنزل واشنگتن و کارگردانی بسیار خوب اسپایک لی ساخته شد.

داستان یک سرباز (A Soldier’s Story) – امتیاز ۹۰%

از آنجا که این فیلم در سال ۱۹۸۴ ساخته شد و آن زمان هنوز دنزل واشنگتن چندان هنرپیشه مشهوری نبود، نقشی جزئی را در این فیلم درام به کارگردانی نورمن جویسون ایفا کرد. نورمن جویسون همان کارگردانی بود که در ابتدا قرار بود فیلم مالکوم ایکس را کارگردانی کند و اتفاقا او نیز دنزل واشنگتن را برای ایفای نقش اصلی در آن فیلم درنظر گرفته بود. داستان این فیلم درمورد تبعیض نژادی در ارتش در دوران جنگ جهانی دوم است. افسری امریکایی برای تحقیق درمورد قتل یک گروهبان سیاهپوست راهی ایالت لوئیزیانا می شود. این فیلم پس از اکران به شدت مورد رضایت منتقدان قرار گرفت.

هیاهوی بسیار برای هیچ (Much Ado About Nothing) – امتیاز ۹۰%

کنت برانا همیشه انتخاب اول برای ساخت فیلم های اقتباسی از آثار شکسپیر بوده است. این فیلم کلاسیک و کمدی بر اساس نمایشنامه شکسپیر به همین نام ساخته شده است. فیلم هیاهوی بسیار برای هیچ از بازیگران بسیار نام آشنایی استفاده کرده است. کیانو ریوز، دنزل واشنگتن، اما تامسون، مایکل کیتون و رابرت شاون لئونارد علاوه بر ایفای نقش خود کنت برانا در این فیلم حضور دارند. دنزل واشنگتن در نقش دان پدرو در این فیلم ظاهر می شود و او یکی از معدود شخصیت هایی است که در سرتاسر فیلم ازدواج نمی کند. یکی از شاخصه های اقتباس های شکسپیر که توسط کنت برانا ساخته می شود آن است که او فیلم ها را برای تمام مخاطبین می سازد نه آنطور همانند نمایشنامه که فقط اهل شکسپیرهایش متوجه شوند!

حصارها (Fences) – امتیاز ۹۲%

دنزل واشنگتن خود این اقتباس از نمایشنامه آگوست ویلسون به همین نام را کارگردانی کرد. یکی از دلایلی که این فیلم تا این اندازه به موفقیت دست پیدا کرد آن بود که دنزل واشنگتن کاملا به نمایشنامه آگوست ویلسون برای ساخت این فیلم وفادار بود. او تا جاییکه توانست در ساخت فیلم خود نمایشنامه را ویرایش نکرد و توانست بسیار دلنواز این نمایشنامه را به فیلمی قوی تبدیل کند. داستان حزن انگیز آن درباره قشر کارگر اجتماع می باشد که توسط مردی معتاد به نوشیدنی های الکلی روایت می شود که خود سعی دارد با پول حلال زندگی سختش را بچرخاند. این ساخته دنزل واشنگتن مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. او اثبات کرد که علاوه بر استعداد بازیگری در کارگردانی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

افتخار (Glory) – امتیاز ۹۳%

این فیلم جاه طلبانه و تاریخی که به کارگردانی ادوارد زوئیک ساخته شد شاید بهترین فیلم تاریخ سینما درمورد جنگ داخلی امریکا باشد. داستان این فیلم حول محور تبعیض های نژادی علیه سیاهپوستان به ویژه در جنگ های داخلی امریکاست. علاوه بر دنزل واشنگتن، مورگان فریمن و متیو برودریک نیز در این فیلم ایفای نقش می کنند. دنزل واشنگتن برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد. بیراه نیست که این فیلم برترین اثر هنری دنزل واشنگتن از دیدگاه راتن تومیتوز می باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.