رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۲۰ فیلم محبوب استیون اسپیلبرگ را بشناسید

«من در طول شب خواب نمی بینم، در روز خواب می بینم، تمام روز را خواب می بینم؛ من تمام زندگی ام خواب دیده ام». استیون اسپیلبرگ

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور سینما و کسی که خالق شاهکارهایی مانند Raiders of the Lost Ark, E.T. و Jurassic Park بوده است فهرستی از ۲۰ فیلم محبوب خود اعلام کرده بود که به نظر او بهترین فیلم های تاریخ سینما هستند. او از نگاه بسیاری یکی از پیشروان عصر جدید هالیوود است که بیش از ۵۰ سال فعالیت مستمر در حوزه فیلمسازی را تجربه کرده و دو بار در بخش بهترین کارگردانی، برنده جایزه اسکار نیز شده است.

وی در سخنانی شفاف که تایید کننده رویکرد فیلمسازی است به شمار می آید، گفته است: «چه موفق بوده اند و چه شکست خورده اند، به هر یک از فیلم هایی که کارگردانی کرده ام افتخار می کنم. همیشه امیدوار بوده ام که به نظرم از جانب من موضوع عجیبی نیست. نمی خواهم خودم را یک انسان خوش بین بنامم. می خواهم بگویم که همیشه پر از امید بوده ام. هیچ وقت این حس را از دست نداده ام. برا این کشور و تمام دنیا بسیار امیدوارم». در این خوش بینی است که اسپیلبرگ همیشه انگیزه هایی برای پروژه هایش یافته است. با پرداختن به موضوعات مختلفی از علمی تخیلی گرفته تا فانتزی، تریلر، درام و جنگی، این کارگردان نامی پیشگام برخی از کلیدی ترین تکنیک های فیلمسازی بوده و چرخاندن دوربین در جهات مختلف و با سرعت سرسام آور، ترفند شخصی او در فیلمسازی است.

در حالی که اسپیلبرگ همواره در جستجوی کمال و بی نقصی کار بوده است، ابایی از ادای احترام به کسانی که بر دیدگاه فیلمسازی او تاثیر گذاشته اند نیز نداشته است. در مصاحبه ای، اسپیلبرگ گفته است: «قبل از هر فیلم سعی می کنم یک فیلم جان فورد کرایه کنم، تنها به این دلیل که برایم الهام بخش است. او شبیه یک نقاش کلاسیک است، فریم را دوست دارد نه تنها چیزی که داخل آن است». با در نظر داشتن این دیدگاه دیگر جای تعجب نیست که فیلم The Searchers ساخته جان فورد در سال ۱۹۵۶ در فهرست فیلم های منتخل استیون اسپیلبرگ قرار داشته باشد. همانند بسیاری از فیلمسازان برجسته جهان، نام استنلی کوبریک نیز در میان کارگردانان محبوب اسپیلبرگ دیده می شود.

در حالی که اختلاف عقیده در مورد بهترین دستاورد کوبریک در دنیای فیلمسازی متفاوت است، تقریباً همه بر سر این موضوع توافق دارند که فیلم علمی تخیلی ۲۰۰۱: A Space Odyssey یک شاهکار به تمام معناست. اسپیلبرگ تجربه خود از تماشای این فیلم را به یک تجربه دینی تشبیه کرده است: «هنوز هم آدرنالینی که هنگام تماشای این فیلم برای بار اول داشتم را حس می کنم». در سراسر دوران فعالیتش، اسپیلبرگ از علاقه و احترام خود به دیوید لین و آثارش گفته و به تاثیرپذیری سبک فیلمسازی خود از آثار این فیلمساز برجسته انگلیسی سخن گفته است: «Lawrence of Arabia فیلمی بود که مرا در مسیرم قرار داد. به این فیلم به عنوان یک معجزه بزرگ نگاه می کنم… حال و هوای مرا عوض کرد. چیزهای کوچک بود که مرا تحریک کرد بیشتر در مورد چگونگی ساخت فیلم ها بدانم. لین توانست به من در مورد این داستان های کوچک بگوید و پرتره های شخصی و این او شما را چنین حساس و نزدیک به تجربه زندگی و بقای تی ای لارنس می کند».

در ادامه این فهرست می خواهیم شما را با ۲۰ فیلم مورد علاقه استیون اسپیلبرگ که به نظر او بهترین فیلم های تاریخ سینما هستند آشنا کنیم.

It’s a Wonderful Life – Frank Capra (1946)

The Godfather – Francis Ford Coppola (1972)

Fantasia -Walt Disney (1940)

A Guy Named Joe – Victor Fleming (1943)

Guardians of the Galaxy – James Gunn (2014)

War of the Worlds – Byron Haskin (1953)

Psycho – Alfred Hitchcock (1960)

۲۰۰۱: A Space Odyssey – Stanley Kubrick (1968)

Lawrence of Arabia – David Lean (1962)

Untouchable – Olivier Nakache and Éric Toledano (2011)

The Dark Knight – Christopher Nolan (2008)

The 400 Blows – François Truffaut (1959)

Day for Night – François Truffaut (1973)

Citizen Kane – Orson Welles (1941)

Captains Courageous – Victor Fleming (1937)

The Best Years of Our Lives – William Wyler (1946)

The Searchers – John Ford (1956)

Tootsie – Sydney Pollack (1982)

Seven Samurai – Akira Kurosawa (1954)

Dumbo – Walt Disney (1941)

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.