رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

در مورد برنامه هسته‌ای ایران با متحدانمان همکاری می‌کنیم

رئیس جمهوری آمریکا گفت که در مورد برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی با متحدان ایالات متحده همکاری نزدیکی خواهد داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، جو بایدن پنجشنبه در اولین سخنرانی خود در کنگره افزود: در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی که تهدیدی جدی علیه امنیت ما و دنیا هستند با متحدانمان همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا از طریق دیپلماسی و بازدارندگی قوی به تهدیدهای ناشی از این کشورها بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به جنگ در افغانستان اشاره کرد و گفت: پس از ۲۰ سال شجاعت و جانفشانی آمریکایی‌ها اکنون زمان آن است که نیروهایمان را به خانه بازگردانیم.

بایدن افزود: اشتباه نکنید. پس از ۲۰۰۱، تهدیدهای تروریستی فراتر از افغانستان گسترش یافته است و همچنان در مقابل تهدیدها علیه آمریکا هوشیار هستیم.

وی تصریح کرد: القاعده و داعش در یمن، سوریه، سومالی و نقاط دیگری در آفریقا، خاورمیانه و فراتر از آن هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص چین نیز اظهار داشت: ما در رقابت با چین و سایر کشورها برای پیروزی در قرن بیست و یکم هستیم. چین و دیگر کشورها بسرعت در حال نزدیک شدن هستند.

بایدن همچنین افزود: در رابطه با روسیه باید بگویم، به رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین بروشنی گفته ام که ما خواهان افزایش تنش نیستیم اما اقدامات آنها تبعاتی دارد.

وی گفت: من بطور مستقیم و متناسب به دخالت روسیه در انتخاباتمان و حملات سایبری آنها علیه دولت و شرکت هایمان پاسخ داده ام. آنها این دو کار را انجام دادند و من به آنها پاسخ دادم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.