رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دلیل افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت بلیت هواپیما چیست؟

در شرایطی که سقف نرخ بلیت هواپیما در همه پروازهای داخلی تا دو هزار تومان افزایش یافته است، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این افزایش قیمت به دلیل بالارفتن عوارض ریالی مسافر از هزار تومان به سه هزار تومان پس از حدود پنج سال بوده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، اخیرا شرکت‌های هواپیمایی سقف قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را دو هزار تومان افزایش داده بودند که تصور می‌شد این گرانفروشی به صورت هماهنگ از سوی آن‌ها اتفاق افتاده است اما گویا دلیل دیگری دارد و برای این افزایش نرخ جزئی مجوز دارند.

به عنوان مثال حداکثر نرخ بلیت برای پرواز تهران-اصفهان ۵۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان و حداکثر نرخ بلیت برای پرواز تهران – مشهد ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان در آخرین نرخنامه منتشر شده در آبان ماه سال گذشته تعیین شده است اما اخیرا نرخ بلیت پروازهای اکونومی در این مسیرها به ترتیب تا ۵۴۹ هزار و ۶۰۰ و ۷۷۳ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است و این افزایش ۲۰۰۰ تومانی نرخ در همه مسیرهای داخلی اعمال شده است.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت این افزایش قیمت اظهار کرد: طی پنج سال گذشته عوارض ریالی مسافر که سازمان هواپیمایی کشوری به ازای هر بلیت از شرکت‌های هواپیمایی دریافت می‌کرد هزار تومان بود و تغییری پیدا نکرده بود اما در ماه گذشته شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوب کرد که نرخ این عوارض برای پروازهای داخلی از هزار تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

وی افزود: این میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها ارتباطی ندارد و عوارضی است که سازمان هواپیمایی کشوری مانند دیگر دستگاه‌های ذیربط دیگر دریافت می‌کنند.

با توجه به این وضعیت باید دید آیا نرخ بلیت هواپیما به دلایل دیگر مانند افزایش نرخ چنین عوارض‌هایی بالاتر خواهد رفت یا آنکه فعلا افزایش قیمتی را در بلیت هواپیما شاهد نخواهیم بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.