کانسپت جیلی ویژن استاربرست با طراحی فضایی و مدرن رونمایی شد

جیلی از یک کانسپت بسیار هیجان‌انگیز و جذاب رونمایی کرد. این کانسپت آینده‌نگرانه ویژن استاربرست (Vision Starburst) نام دارد و توسط استودیوی طراحی جیلی در شانگهای خلق شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، خودروساز چینی با این مفهومی قدرت طراحانش را به نمایش گذاشته و قصد دارد از المان‌های اصلی آن در محصولات آتی خود استفاده کند.

همانگونه که از نام ویژن استاربرست قابل حدس است، جیلی در طراحی آن نیم‌نگاهی به اعماق فضا داشته و از پدیده‌هایی چون سحابی و دیگر المان‌ها که با ادغام شدن در هم، زمینه تولد یک ستاره جدید را فراهم می‌کنند، الهام گرفته است. این شرکت تاکید کرده ویژن استاربرست برداشتی جدید از فلسفه طراحی «هستی در حال انبساط» را به نمایش می‌گذارد.

در مقایسه با مدل‌های کنونی جیلی، ویژن استاربرست طراحی کاملا متفاوتی دارد. جلوپنجره این مفهومی مانند اکثر خودروهای روز بسیار بزرگ بوده و تقریبا تمامی عرض آن را فرا گرفته است. روی این جلوپنجره عریض الگوهایی سهمی‌وار به چشم می‌خورد و در طرفین آن ورودی‌های هوای مثلثی‌شکل حجیم و چراغ‌های LED روشنایی در روز عمودی جا خوش کرده‌اند. با چنین سبکی، ویژن استاربرست کمی مشابه کانسپت‌های اخیر کادیلاک دیده می‌شود.

در نمای عقب شیب زیاد شیشه، شکل خاص چراغ‌ها، دیفیوزر سپر و چراغ سوم ترمز که ظاهرا از اتومبیل‌های فرمول یک برگرفته شده، جلب توجه می‌کند. این چراغ‌های بومرنگی‌شکل که با یک نوار باریک به یکدیگر متصل هستند، باعث تداعی محصولات ولوو در ذهن تداعی می‌شوند.

جیلی استاربرست در نمای جانبی هم جذابیت‌های زیادی دارد. در این نما نورپردازی اطراف چرخ‌ها، رینگ‌های ایرودینامیک، خطوط تیز متعدد روی درها و استفاده از دوربین‌ جانبی به جای آینه‌ معمولی از موارد قابل ذکر هستند. نکته جالب اینکه چراغ‌های اطراف چرخ‌ها، در شرایط مختلف به رنگی متفاوت در آمده و از این طریق اطلاع می‌دهند که خودرو در حال انجام چه کاری است. برای مثال هنگام پارک، شارژ شدن و یا حرکت، رنگ این چراغ‌ها تغییر می‌کند.

در داخل کابین با فضایی بسیار مدرن روبرو هستیم. فرمان بکار رفته در ویژن استاربرست گویی از فیلم‌های علمی-تخیلی برگرفته شده و طبق انتظار از دو نمایشگر دیجیتال بزرگ برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده و کنترل سیستم اینفوتینمنت استفاده شده است. نورپردازی زیبا دیگر ویژگی شاخص کابین است که به گفته جیلی طراحان در خلق آن از نورهای کیهان الگوبرداری کرده‌اند. گفتنی است نورپردازی داخلی نیز بسته به شرایط خودرو تغییر می‌کند تا راننده در جریان وضعیت موجود قرار بگیرد.

تازه‌ترین مفهومی چینی‌ها به چهار صندلی مجهز شده، در میان این صندلی‌ها یک کنسول سرتاسری معلق وجود دارد. این کنسول در سمت راننده میزبان اهرم دنده خوش‌فرمی است که روی آن خطوطی رنگی برای نشان دادن وضعیت گیربکس تعبیه شده است.

آنطور که جیلی اعلام کرده ویژن استاربرست صرفا یک خودروی ایده‌ای بوده و برنامه‌ای برای تولید آن تدوین نشده است. در عوض المان‌های طراحی آن در مدل‌های آتی کمپانی نمود پیدا خواهند کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.