رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پشتیبانی ویندوز ۱۱ از اپلیکیشن‌های اندرویدی

مایکروسافت با رونمایی از نسخه جدید ویندوز اعلام کرد که ویندوز ۱۱ از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، مایکروسافت با معرفی ویندوز ۱۱ از قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل نیز پرده برداشت. یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز و در عین حال سورپرایز بزرگ ویندوز ۱۱ پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ردموندی‌ها، اپلیکیشن‌های اندرویدی نه‌تنها بدون نیاز به سرویسی دیگر در ویندوز ۱۱ اجرا خواهد شد بلکه از طریق ویندوز استور مایکروسافت نیز در دسترس کاربران خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده که از فروشگاه اندرویدی آمازون برای اضافه کردن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی بهره گرفته است. همان‌طور که اشاره کردیم، اپلیکیشن‌های اندرویدی بصورت مستقیم از طریق ویندوز استور در دسترس کاربران خواهد بود که از فناوری اینتل بریج بهره می‌برد. اپلیکیشن‌های اندرویدی را می‌توان در ویندوز به تسک‌بار پین کرده یا در کنار اپلیکیشن‌های ویندوزی قرار داد.

پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ را باید پاسخی مستقیم به اپل خواند که با بهره‌گیری از تراشه‌ی M1 امکان اجرای اپلیکیشن‌های iOS را روی macOS فراهم آورده است. هرچند نسخه‌ی دسکتاپ اپلیکیشن‌های موبایل اغلب در دسترس است، اما برخی اپلیکیشن‌های موبایل که دست بر قضا محبوب نیز هستند، نسخه‌ی دسکتاپ ندارند. از جمله‌ی این اپلیکیشن‌ها باید به اسنپ‌چت، رینگ، ونمو، رومبا و به بسیاری از اپلیکیشن‌های خانه‌های هوشمند را نام برد.

مایکروسافت در جریان کنفرانس خود نشان داد که اپلیکیشنی نظیر تیک‌تاک روی ویندوز ۱۱ چطور اجرا شد. البته هنوز مشخص نیست که کدام گجت‌های ویندوزی مجهز پردازنده‌های اینتلی می‌توانند اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کنند.

این امکان جدید را باید در ادامه‌‌ی برنامه‌ی مایکروسافت دانست که سال ۲۰۱۵ تحت پروژه‌ی استرویا اعلام شد. پروژه‌ی استرویا برنامه‌ای بود که طی آن مایکروسافت سعی داشت تا توسعه‌دهندگان را ترغیب به پورت کردن اپلیکیشن‌های خود به ویندوز کند.

مایکروسافت طی سال‌های گذشته تلاش‌های متعددی برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز انجام داده که البته تمام این تلاش‌ها با شکست رو‌به‌رو شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.