رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حاشیه‌های دکور «دورهمی» بالاگرفت

مطلبی در یکی از رسانه‌ها منتشر شد که مسابقه “دورهمی” از آمریکا تجهیزات آورده‌ است.

به گزارش اینتیتر به نقل از صبا، این اعتراض به جایی رسید که برخی در فضای‌مجازی از صداوسیما و این برنامه تلویزیونی درخواست شفافیت داشتند که چرا در این شرایط بدِ اقتصادی و مشکلات عدیده مردم، صداوسیما با ریخت و پاش‌های زیاد در حال برگزاری چنین مسابقه‌ای با تجهیزات آمریکایی است.

محمد صوفی دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در واکنش به این اتفاق گفت: وارد کپی‌سازی‌های تلویزیون می‌شویم. باید ببینیم آیا این تجهیزات مورد نیاز بوده‌اند و یا منحصر به فردند. غیر از آمریکا کشور دیگر این تجهیزات را نداشته‌ است و اگر ندارند و واردات اتفاق نمی‌افتاد، این برنامه ساخته نمی‌شد!؟ همه این موارد باید بررسی جامع شوند. جزو بررسی‌های ما قرار دارد و این موضوع را پیگیری می‌کنیم. بحثِ کپی‌سازی‌ها در تلویزیون به اوج خودش رسیده، ما باید دنبالِ خلاقیت و نوآوری باشیم. انواع بازی‌های بومی و محلی کم‌نظیری داریم که می‌توانیم به جایِ این همه کپی‌برداری نعل به نعل، آن‌ها را به روز کنیم و از سویی دیگر چنانچه کار خوبی در دنیا هم انجام می‌شود محتوایشان را به هنجارهای خودمان نزدیک کنیم.

متأسفانه برخی تمام شکل و محتوای یک برنامه یا مسابقه را کپی می‌کنند. وگرنه صنعت سینما برای ما نیست و طبیعی است خارجی‌ها نوآورتر از ما در فیلمسازی باشند منتها اگر ما برویم یک کپی بیاوریم باید سعی کنیم کم‌خطر و خوبش را جدا کنیم. یا برنامه و مسابقه‌ای بیاوریم که بتوانیم محتوایش را به هنجارهای و ارزش‌های خودمان نزدیک کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.