استقلال مدعی‌تر از همیشه

پس از پایان آخرین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی تیم‌های استقلال، گل‌گهر، فولاد و ملوان با شکست حریفان خود پا به مرحله نیمه‌نهایی گذاشتند.

به گزارش اینتیتر به نقل از آخرین خبر، استقلال مقابل پرسپولیس، گل‌گهر مقابل آلومینیوم، فولاد مقابل سپاهان و ملوان مقابل خیبر به برتری دست پیدا کردند تا یک قدم به فینال و کسب عنوان قهرمانی نزدیک‌تر شوند. این رقابت‌ها در روزهای آینده قرعه‌کشی خواهد شد تا تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را بشناسند.

۲ تیم فولاد و گل‌گهر در تمام ادوار مختلفی که در جام‌حذفی حضور داشتند، نتوانستند به مرحله نهایی صعود کنند اما در مقابل ۲ تیم استقلال و ملوان جزو پرافتخارترین تیم‌های این رقابت هستند. همین مسئله شانس ۲ تیم ملوان و استقلال را روی کاغذ و از نظر تجربه بیشتر خواهد کرد. هرچند ملوان در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور ندارد اما قطعا کار را برای حریف خود در مرحله نیمه‌نهایی سخت خواهد کرد. ملوان در ادوار مختلف جام‌حذفی کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته و توانسته ۳ بار در سال‌های ۱۳۵۵، ۱۳۶۵ و ۱۳۶۹ عنوان قهرمانی را به دست آورد و ۴ عنوان نایب‌قهرمانی را نیز در کارنامه خود دارد.

استقلال پرافتخارترین تیم جام‌حذفی است و در ادوار مختلف این رقابت‌ها ۱۲ بار به فینال راه پیدا کرده و سهم آن‌ها ۷ قهرمانی و ۵ نایب‌قهرمانی بوده است. این قهرمانی‌ها در فصل‌های ۹۷-۹۶، ۹۱-۹۰، ۸۷-۸۶، ۸۱-۸۰، ۷۹-۷۸، ۷۵-۷۴ و ۵۷-۵۶ به دست آمده است. استقلالی‌ها در فصل گذشته جام‌حذفی نیز به فینال این رقابت‌ها صعود کرده بودند اما با شکست مقابل تراکتور به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کردند. آن‌ها با این وجود در بین ۴ تیم مدعی‌تر و باتجربه‌تر از همیشه خواهند بود.

همچنین ۳ تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان سابقه بیشترین حضور در مرحله نیمه‌نهایی را در کارنامه خود دارند که در این بین استقلالی‌ها با صعود مجدد در این فصل از رقابت‌ها تعداد حضور خود در مرحله نیمه‌نهایی را به عدد ۱۸ رساندند. همچنین پرسپولیس ۱۴ و سپاهان ۱۰ بار سابقه حضور در این مرحله از رقابت‌ها را دارند. با وجود چنین آماری روی کاغذ تیم‌های استقلال و ملوان باتجربه‌تر از تیم‌های دیگر این مرحله هستند اما نباید از ۲ تیم فولاد و گل‌گهر غافل شد، چون آن‌ها نیز در شرایط خوبی قرار دارند و توانسته‌اند تیم‌های قدرتمندی را از پیش‌رو بردارند.

همین مسئله باعث افزایش حساسیت این جام شده؛ جامی که در این فصل حضور یک تیم از لیگ دسته یک را در مرحله نیمه‌نهایی و حذف تیم‌های مدعی سپاهان و پرسپولیس را می‌بیند و می‌توان آن را جام شگفتی‌ها دانست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.