رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اونس طلا به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار بازگشت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار، به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار صعود کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۹۹ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: طلا از ریسک پذیری سرمایه گذاران در آستانه نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بهره برده است. در مجموع طلا در محدوده ۱۷۹۰ تا ۱۸۱۰ دلار مانده و فاقد نیروی صعودی برای شکستن قیمت بالاتر است اما این وضعیت ممکن است پس از اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا تغییر کند.

این نشست دو روزه از روز سه شنبه آغاز شد و بعدازظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای پایان پیدا می کند و سپس کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا برگزار می شود.

قیمت طلا در ژوئن پس از این که بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست خود لحن موافقی برای افزایش نرخهای بهره نشان داده بود، هفت درصد ریزش کرده بود که بزرگترین ریزش ماهانه در چند سال اخیر بود.

سرمایه گذاران می خواهند بدانند بانک مرکزی آمریکا در بحبوحه افزایش سریع قیمتها چگونه تعدیل سیاست انبساطی خود را آغاز خواهد کرد و چه دیدگاهی نسبت به خطر ناشی از شیوع کرونای دلتا دارد.

ادوارد مایر، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: بانک مرکزی آمریکا احتمالا نخستین دور کاهش خرید اوراق قرضه را اعلام می کند اما نرخهای بهره را تغییر نمی دهد. با این حال هر گونه ریزش قیمت طلا محدود خواهد بود زیرا اقدامات مذکور پیش از این در قیمتها تاثیر خود را بر جای گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین دلار آمریکا از بالاترین رکورد سه ماه و نیم اخیر که هفته گذشته ثبت کرده بود، فاصله گرفت. بازارهای سهام آسیا در پایینترین رکورد هفت ماه اخیر ایستادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۸۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۶۱۵ دلار و ۶۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۰۵۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.