رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شایعاتی در مورد احتمال ساخت آلپینا B4 گرن کوپه

در نسل قبلی ب‌ام‌و سری ۴، آلپینا مدل B4 را ارائه می‌کرد اما هنوز از نسل جدید این خودرو خبری نیست. بااین‌حال به نظر می‌رسد آلپینا در حال کار روی B4 جدید است و هرچند هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما شایعاتی در مورد آن منتشر شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، در این شایعات گفته شده که آلپینا اوایل سال آینده B4 جدیدی را معرفی خواهد کرد. البته برخلاف نسل قبلی B4 که در نسخه‌های کوپه و کابریولت ساخته می‌شد، گفته شده نسل جدید بر اساس سری ۴ گرن کوپه ساخته خواهد شد.

هنوز تاریخ دقیق معرفی B4 گرن کوپه مشخص نیست اما گفته شده این خودرو بر اساس ب‌ام‌و M440i ساخته خواهد شد. این مدل در نسخهٔ استاندارد به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ بفرستد؛ بنابراین برای فهمیدن مشخصات احتمالی B4 گرن کوپه باید سراغ آلپینا B3 برویم زیرا این مدل هم بر اساس ب‌ام‌و M340i ساخته شده که از همین پیشرانهٔ ۳۸۲ اسب بخاری استفاده می‌کند.

آلپینا اما در B3 خروجی این موتور را به ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. بنابراین انتظار می‌رود در B4 گرن کوپه هم شاهد همین اعداد باشیم. ازآنجایی‌که ب‌ام‌و M4 را در نسخهٔ گرن کوپه تولید نمی‌کند، آلپینا B4 می‌تواند نقش یک M4 گرن کوپه را بازی کند. البته به نظر می‌رسد این خودرو فقط در اروپا عرضه شود و به بازار ایالات‌متحده راه پیدا نکند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.