رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شربت سکنجبین قاتل عطش

در این مطلب به آموزش شربت سکنجبین قاتل عطش می پردازیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، در این مطلب به آموزش شربت سکنجبین قاتل عطش می پردازیم.

چی لازم داریم:

  • آب – ۲ لیوان
  • نعناع – ۵۰ گرم
  • شکر – ۵۰۰ گرم
  • سرکه سفید – ۵۰ گرم

چطور تهیه کنیم:

۱- برای تهیه شربت سکنجبین سنتی ابتدا نعناع ها را بشویید و در آبکشی قرار دهید تا آب اضافه آن ها خارج شود.

۲- داخل قابلمه ای آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و شکر را کم کم به آب اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا سریع تر در آب حل شودو نعناع‌ها را با نخ به هم وصل کنید (تا هنگام خارج کردن از شربت راحت تر باشد) و در آب و شکر قرار دهید تا عصاره آن کاملا خارج شود. صبر کنید تا شربت قوام یابد و با نعناع طعم دار شود.

۳- اگر از بوی نعناع یا طعم آن خوشتان نمی آید می توانید آن را با سبزی معطر جایگزین کنید..

۴- در تهیه شربت سکنجبین سنتی به جای شکر از عسل استفاده می کنند.شما هم اگر تمایل داشتید می توانید به جای شکر از ۵۰۰ گرم عسل استفاده کنید.

۵- زمانی‌که شربت غلیظ شد کمی از شربت را امتحان کنید تا مطمئن شوید که خوب قوام گرفته است. برای این کار می توانید کمی از شربت را با قاشق بردارید و صبر کنید کمی که خنک شد قاشق را کج کنید تا شربت بریزد اگر شربت به سختی از داخل قاشق خارج شد یعنی غلظت آن مناسب است و سرکه را به آن اضافه و صبر کنید تا شربت چند جوش بزند و بعد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا شربت خنک شود.

۶- سپس شربت سکنجبین آماده شده و خنک را از صافی رد کنید تا کاملا صاف شود و بعد در شیشه مدنظر بریزید و در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که خواستید استفاده کنید یک قاشق غذاخوری در لیوان بریزید و با آب سرد مخلوط کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.