رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نکاتی مهم برای غلبه بر موانع کاهش وزن

کاهش وزن در ظاهر آسان به نظر می رسد، اما در واقع فرآیند پیچیده ای است و هر فردی در برنامه خود برای لاغری با چالش های خاصی مواجه می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دکترسلام، همه ما با چالش هایی روبرو هستیم، اما این بدان معناست که نمی توانیم بر آنها غلبه کنیم یا به هدف خود نرسیم. باید با حل این مشکلات به سمت جلو حرکت کنیم. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا موانع رایج در کاهش وزن و چگونگی غلبه بر آنها توضیح داده شده است.

هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی طی روز سوخت و ساز بدن را تقویت می کند، هضم را بهبود می بخشد و از پرخوری جلوگیری می کند. حتی مطالعات نشان می دهد افرادی که در روز آب بیشتری می نوشند می توانند سریع تر نتایج کاهش وزن را مشاهده کنند. برای اطمینان از میزان مصرف آب کافی، صبح ها ۲ بطری یک لیتری را پر کنید و آن را روی جلوی چشم خود بگذارید. اطمینان حاصل کنید این ۲ بطری را تا پایان روز بنوشید. راه دیگر نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا است. سعی کنید آب را از یک لیوان و نه مستقیم از بطری بنوشید زیرا هنگام استفاده از بطری آب کمتری می نوشید، بنابراین هر وقت احساس تشنگی کردید یک لیوان آب بنوشید.

کیفیت خواب را بهبود ببخشید

عدم داشتن خواب کافی در یک روز می تواند متابولیسم بدن را به هم ریخته و میل به خوردن غذاهای ناسالم را افزایش می دهد. سعی کنید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. اگر خوابیدن در شب برایتان سخت است عادت های خوب خوابیدن را تمرین کنید. هر شب سر یک ساعت مشخص در یک اتاق تاریک و خنک بخوابید و وسایل الکترونیکی را بیرون اتاق بگذارید تا یک محیط آرامش بخش را برای خود فراهم کنید. حتی آخر هفته ها نیز سر ساعت همیشگی بخوابید و بیدار شوید. در صورت نیاز بعد از ظهر چرت بزنید، همچنین برای داشتن خواب با کیفیت در شب حداقل ۲ ساعت قبل از خواب از هیچ نوع ابزار الکترونیکی استفاده نکنید.

باانگیزه باشید

از دست دادن انگیزه مانع عاطفی دیگری است که اکثر افراد هنگام تلاش برای لاغری با آن روبرو می شوند. هنگامی که افراد نتیجه مثبتی را مشاهده نکنند برنامه کاهش وزن خود را میانه راه رها می کنند، بنابراین انگیزه داشتن برای رسیدن به هدف کار پیچیده ای است و برای آن باید روش هایی مانند گفتگوی مثبت با خود و نوشتن را در پیش بگیرید.

تغییرات را به تمرین خود اضافه کنید

برای کاهش وزن موثر باید بدن خود را به چالش بکشید. انجام هر روز تمرینات مشابه روند پیشرفت را آهسته می کند. هنگام انجام هر نوع ورزشی تغییراتی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. اگر به ورزش علاقه زیادی ندارید در خانه یوگا کنید، انواع آساناهای یوگا و تنوع در تمرینات وجود دارد سعی کنید آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا عضلات بیشتری را درگیر کرده و بدن را به چالش بکشید. جدا از این، سعی کنید در تمام طول روز فعال باشید. بعد از هر یک ساعت از صندلی خود بلند شوید، به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید و هنگام صحبت با تلفن راه بروید.

سطح استرس عامل آزاردهنده دیگری است که مانع روند کاهش وزن می شود. برنامه شلوغ، مسائل خانوادگی، عدم نتیجه کاهش وزن یا شرایط پزشکی هر چیزی می تواند در سطح استرس شما موثر باشد. برای مدیریت سطح استرس خود مراقبه، روش های تنفس یا نوشتن را امتحان کنید. اگر از استرس مزمن رنج می برید که کنترل آن برایتان دشوار شده از یک متخصص کمک بگیرید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.