سری گوشی های سامسونگ چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

سری گوشی های سامسونگ چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟ باما همراه باشید تا از تفاوت های گوشی های سامسونگ برایتان بگوییم.

اینتیتر – آرش شایان؛ شاید این سوال از ذهن شما نیز گذشته باشد که حروف ابتدای هر مدل از گوشی های سامسونگ به چه معناست؟ مثلا چه فرقی بین گوشی هایی که مدل آنها با حرف اختصاری A شروع می شود با گوشی هایی که با S شروع می شود وجود دارد؟ قطعا هر چه این اعداد و حروف بیشتر باشند این سوالات بیشتر جلب توجه می کند.

اگر به دنبال کشف راز این حروف اختصاری در گوشی های سامسونگ هستید تا انتها با ما همراه شوید.

کلاس بندی محصولات چیست؟

قبل از آنکه به سراغ گوشی های سامسونگ برویم لازم است قدری راجع به کلاس بندی محصولات بدانیم. خیلی قبل تر از اینکه پیشرفت تکنولوژی در ساخت گوشی های تلفن همراه به شکل و اندازه امروز شوند تقریبا همه ما حروف و اعداد اختصاری را بیشتر در مدل اتومبیل های معروف مشاهده می کردیم. گاهی با عدد، مثل سری هفت معروف شرکت بزرگ خودروسازی بی ام و و یا به شکل حروف، مثل سری اس فول امکانات شرکت بنز.

اما با گذشت زمان و تنوع بالا در ساخت و تولید انواع محصولات به خصوص صنعت های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات، پای حروف اختصاری به این عرصه نیز باز شد.

شاید فکر کنیم این حروف اختصاری فقط به دلیل جدا سازی مدل های مختلف به کار می رود اما این نوع از دسته بندی که به وسیله حروف یا اعداد مشخص میشوند نه تنها محصولات را از نظر امکانات از یکدیگر جدا می کنند بلکه بازار های هدفی که برای آن محولات در نظر شده است را نیز مشخص می کند.

تنوع سلایق، سبک زندگی، جغرافیای محل سکونت، نیازهای مصرف کنندگان و بسیاری از پارامترهای دیگر، تعیین کننده کلاس های هر محصول در شرکت های بزرگ است.

بدون شک سامسونگ نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های تلفن همراه در جهان از این قاعده مستثنی نیست.

انواع سری گوشی های سامسونگ کدامند؟

قبل از آنکه نام هریک از کلاس های گوشی های سامسونگ را بشناسیم لازم است این نکته را نیز بگویم، ممکن است به غیر این مواردی که در ادامه برای شما عنوان خواهم کرد، گروه خاصی نیز در خط های تولید سامسونگ وجود داشته باشند، اما در این مطلب سعی داریم به معروف ترین و پرتیراژترین آنها بپردازیم.

مهمترین کلاس های گوشی های سامسونگ عبارتند از :

  • Series NOTE
  • Series Z
  • Series S
  • Series A
  • Series M
  • Series J
  • Series F
  • Series C
  • Series XCover

اصلی ترین تفاوت در سری گوشی های موبایل چیست؟

جدای از تفاوت های ظاهری، متریال به کاربرده شده و سیستم سخت افزاری این گوشی ها، دسته بندی بزرگتری که بر اساس قیمت آنها مشخص می شود وجود دارد که عبارتست از:

  • دسته گوشی های پرچمدار
  • دسته گوشی های میان رده
  • دسته گوشی های پایین رده

این نکته نیز کاملا درست است که امکانات و نوع ساخت هر کدام از این مدل ها تعیین کننده قیمت هر محصول است اما برای دسته بندی دقیق تر لازم است با تفاوت های اصلی این سه دسته مادر بیشتر آشنا شویم تا در ادامه بررسی های جزیی تر، این واژه ها برای ما گنگ نباشند.

البته از این جهت این دسته بندی ها قبل از بررسی سری های مد نظر اهمیت زیادی دارند، چون ممکن است بعضی از سری کلاس های سامسونگ با یک حرف اختصاری یکسان در بیشتر از یکی از این دسته بندی ها جای بگیرند.

گوشی های پرچم دار چه گوشی هایی هستند؟

گوشی های پرچمدار تمام و کمال ترین تکنولوژی هر ساله برند های مختلف تولید کننده تلفن های همراه هستند و این اشتباه است که بگوییم این دسته گران ترین و به قول بعضی ها لاکچری های سال آن برند هستند.

ممکن است این گوشی هایی که در این دسته قرار می گیرند از بقیه مدل ها گران تر باشند اما این به معنی استفاده از مواد یا متریال خاص نیست.

این گروه از گوشی ها دارای بیشترین امکانات با آخرین دست آوردهای تکنولوژیکی سال یک برند است که از طریق برگزاری رویداد های مختلف سالانه آن شرکت معرفی می شوند و بعد از مدت کوتاهی از زمان معرفی روانه بازار شده و در دسترس عموم قرار می گیرند.

گوشی های میان رده چه گوشی هایی هستند؟

بازار هدف گوشی های میان رده دو دسته از مصرف کنندگان هستند. دسته اول کسانی که نیازهای کمتری نسبت به مشتریان محصولات پرچمدار دارند و دسته دوم کسانی که امکانات گوشی های پایین رده برایشان کافی نبوده و امکان خرید گوش های پرچم دار را نیز ندارند.

معمولا این دسته طیف گسترده تری از مدل ها را در خود جای می دهند چون قدری اقتصادی تر بوده و البته امکانات مناسب با شرایط افراد بیشتری در جامعه را نیز دارد.

البته در این دسته کمتر تفاوت فاحشی، با پرچمداران را حس می کنیم چون اکثر برند های معتبر برای بالا نگه داشتن جایگاه و شخصیت برندشان فقط کمی از هزینه ای اضافی و متریال گران قیمت را نسبت به پرچمداران کاسته و تلاش می کنند رضایت مشتریانی را که کمتر هزینه می کنند را نیز جلب کنند.

گوش های پایین رده چه گوشی هایی هستند؟

از اینجا به بعد در بسیاری از برند ها خبری از این دسته نیست. البته برخی دیگر از برند ها نیز هستند که در دو دسته قبل فعالیت نداشته و باز هدفشان را از میان مصرف کنندگان گوشی های میان رده جستجو می کنند.

این دسته را دسته اقتصادی نیز می نامند. همانطور که از نامش پیداست دیگر در بین گوشی های پایین رده خبری از امکانات عجیب و غریب با کیفیت ساخت بالا نیست. این دسته دقیقا برای افرادی ساخته شده است که از گوشی های هوشمند کمترین توقع را داشته باشند.

 

سری گوشی های سامسونگ چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

نکته مهمی که در این بخش لازم می دانم به آن اشاره کنم این است که تفاوت قرار گیری در هر کدام از این سه دسته از یک برند تا برند دیگر متفاوت است. گاهی در بازار های رقابتی برندها برای بدست آوردن سهم بازار بیشتر ممکن است برخی از امکانات یک پرچمدار را نیز در رده ای پایین تر جای داده تا با این کار نظر مشتریان را در هنگام بررسی قبل از خرید به سمت برند خود جلب کرده تا آنها موقع تصمیم گیری و محاسبه هزینه فایده تصمیم به خرید از آن برند را به صرفه تر بدانند.

بیان این نکته را از آنجا مهم دیدم، که بدانیم هیچ استاندارد خاصی که یک گوشی را صرف داشتن یک سری امکانات آن را در این سه دسته جای دهد وجود ندارد و باید عوامل دیگر را نیز در انتخاب این دسته ها از طرف هر شرکت موثر دانست.

بررسی تفاوت های سری گوشی های سامسونگ بر اساس ترتیب ذکر شده در فهرست بالا

سری NOTE چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

ابعاد بزرگتر، امکانات بیشتر، دوربینی قوی تر، صفحه نمایشی با کیفیت تر و البته مقاوم تر و از همه مهم تر قلم فوق العاده این سری از گوشی های سامسونگ تنها بخشی از تفاوت های این سری با دیگر سری هایی این کمپانی است.

ورود جدی سامسونگ به بازار فبلت ها با راه اندازی خط تولید همین سری رقم خورد. البته با توجه به اینکه رفته رفته این تفاوت ها با سری S بسیار اندک شد دیگر شاید بزرگترین مزیت این کلاس را می توان به داشتن همان قلم شگفت انگیزش دانست.

البته با معرفی امکان پشتیبانی از این قلم در سری s و هم اکنون به فاصله چند روز قبل در مهمترین رویداد سامسونگ که همه ساله در ماه آگوست و پیش از رویداد رونمایی از جدیدترین محصولات اپل برگزار می شود، به سری Z نیز اضافه شد، شاید خیال همه را برای تایید شایعاتی که پیش از این در باره حذف سری NOTE سامسونگ مطرح بود راحت کرد.

بله همان طور که می دانید با اعلام رسمی سامسونگ این شرکت در رویداد ماه گذشته خود خبر توقف تولید این سری را تایید کرده و از این پس گوشی های سری نوت را دیگر در سبد محصولات شرکت سامسونگ نخواهیم دید.

بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست، به رقم طرفداران زیاد این سری از گوشی های سامسونگ بسیاری از آنها خواستار تولید مجدد این سری از گوشی ها در آینده از شرکت سامسونگ شدند.

سری نوت در دسته پرچمداران سامسونگ قرار دارد.

سری Z چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

احتمالا وقتی صحبت از گوشی های تاشو در میان باشد، حس نوستالژی این نام شما را با خود به دوران گذشته می برد. دورانی که خود سامسونگ یکی از سردمداران تولید همین گوشی ها بود.

بزرگ شدن صفحه نمایش، امروز برای بسیاری از کاربران به عنوان یک مزیت بسیار مهم در گوشی های تلفن همراه مطرح است. اما با توجه به محدودیت هایی که مخصوصا در جا به جایی گوشی ها با صفحه نمایش بزرگ گریبانگیر مصرف کننده هاست و البته شاید برطرف کردن این نیاز به وسیله تبلت ها بسیار سخت تر هم می شود، نیاز به گوشی های تاشو بسیار پر اهمیت شده است.

اما چطور میتوان در کنار تمامی امکانات و البته تکنولوژی های به روز صفحه نمایشی بزرگ با قابلیت جا به جایی آسان را فراهم کرد؟ پاسخ به این سوال را دوسالی هست که سامسونگ با معرفی سری Z از گوشی های خود داده است.

سری گوشی های سامسونگ چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

بله سری Z سامسونگ با قابلیت های بسیار در رده یک پرچمدار با مشخصه اصلی شان یعنی تاشو بودن صفحه نمایش های باکیفیت، امروز در ویترین مغازه ها به چشم می خورد.

سامسونگ با تولید این گوشی ها نه تنها حس نوستالژی گوشی های تاشو را برای همه زنده کرد، بلکه ثابت کرد دیگر فقط به فکر اضافه کردن دوربین ها و یا بالا بردن قدرت سخت افزاری گوشی های خود نیست و با ورود به این عرصه پیچیدگی های جدید را برای عرضه محصولاتش وارد و چالشی بزرگ را برای رقبا مطرح کرده است.

البته به رقم همین چالش ها و البته پیچیدگی هایی که در تولید این سری از گوشی های سامسونگ به چشم می خورد قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده بسیار بالا تمام می شود.

سری زد در دسته پرچمداران سامسونگ قرار دارد.

سری S چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

بعد از رویداد آگوست که آخر هر سال میلادی در سامسونگ برگزار می شود، رویداد مهم ابتدای سال میلادی یکی از مهم ترین اتفاقات هر ساله این کمپانی را در ژانویه هر سال رقم می زند. رویدادی که در آن همه ساله از دیگر پرچمدار مهم سامسونگ تحت عنوان سری S رونمایی می شود.

به جرات می توان گفت سری S اگر نداشتن قلم در آن را فاکتور بگیریم، هیچ چیزی از سری های سابق NOTE سامسونگ کم ندارند اما چون همیشه سری S در رویدادی پیش تر از رویداد معرفی نوت ها و هم اکنون زد ها معرفی می شوند ممکن است کمی تفاوت را بین آنها احساس کنیم.

اگر قلم سری های نوت برای شما کاربردی ندارد سری S های سامسونگ برای شما بهترین انتخاب در میان پرچمداران سامسونگ است. چه از نظر کیفیت ساخت، چه سخت افزار، چه صفحه نمایش و یا دوربین ها هیچ تفاوتی ندارد. سری S در سامسونگ یک غول به تمام معنا در تکنولوژی به کار رفته در بین گوشی های تلفن همراه است.

سامسونگ

سری اس در دسته پرچمداران سامسونگ قرار دارد.

سری A چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

اینجا جولانگه اصلی گوشی های میان رده سامسونگ است. جایی که دیگر خبری از امکانات بسیار بالارده نیست. اما با داشتن شرایطی مثل امکانات به اندازه و کافی و متریال مناسب تر، فضاییرا برای انتخاب در میان تنوع بالای این سری برای مصرف کنندگان فراهم میکند.

همان طور که پیش تر نیز گفتیم گاهی کمپانی های بزرگ در عرصه رقابت شرایط و استاندارد های خود را نیز تغییر داده و محصولاتی با شرایط متفاوتی از آن کلاس را راهی بازار کنند. دقیقا سری A سامسونگ جایی است که این کمپانی بزرگ تولیدات خود را با اعتبار دسته میان رده برای برخی از مدل های پایین رده نیز خرج کرده است. دقیقا در این سری نمیتوان گفت که سامسونگ فقط به تولید گوش های میان رده می پردازد چون برخی از مدل های A را میتوانم با قیمت بسیار اقتصادی نیز در بازار مشاهده کرد. البته از این نکته نیز نمی توان چشم پوشی کرد که عمده محصولات در این سری در دسته میان ردگان قرار دارند.

سری آ در دسته میان رده و بعضی مدل های پایین رده سامسونگ قرار دارد.

سری M چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

سری M بدون شک کلاس و دسته بندی گوش های اقتصادی سامسونگ است که البته با توجه به تعریفی که پیش تر از گوشی های پایین رده کردیم مشتریان آن تقریبا هیچ انتظار خاصی از گوشی های این کلاس نباید داشته باشند.

در این دسته به غیر از نبودن امکانات خوب، برای پایین آمدن قیمت تمام شده کمپانی سامسونگ به حداقل ها اکتفا کرده تا بتواند محصول نهایی را با شرایطی بسیار اقتصادی تر به دست مشتریانش برساند تا کسانی که توانایی پرداخت بالا را ندارند نیز بتوانند در زمره ی مشتریان سامسونگ از امکانات این شرکت استفاده کنند.

به جز کیفیت ساخت و امکانات کم، اگر بخواهیم به نکته مهم تری در این سری اشاره کنیم عدم پشتیبانی نرم افزاری در تمام نقاط دنیا و یا تاخیر در آن است و البته با این تفاسیر تجربه امنیت کمتر برای کاربران آنها.

مثلا آپدیت های نرم افزاری این سری بیشتر در اختیار کشور هندوستان در دسترس خواهد بود. برای برخی از کشور ها دیرتر از زمان ارائه و برای برخی دیگر این آپدیت ها ارائه نخواهد شد.

سری ام در دسته پایین رده سامسونگ قرار دارد.

سری J چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

سری J در واقع همان نسل قدیمی سری های امروزی A هستند که چند سالی است دیگر با این کلاس از سامسونگ محصولی در بازار نمی بینیم.سری جی در دسته پایین رده سامسونگ در زمان تولید خودش قرار داشت.

سری F چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

سری F تقریبا همان سری M سامسونگ است که با قدری تفاوت ظاهری در همان دسته پایین رده های سامسونگ جای دارد با این تفاوت عمده که این سری برای بازار هدف هندوستان طراحی و تولید شده است.

سری اف در دسته پایین رده سامسونگ قرار دارد.

سری C چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

این سری نیز به صورت کاملا انحصاری برای بازار چین تولید می شد که با توجه به ظاهر منحصر به فرد و متریال فلزی که در آن استفاده می شد جز گوشی های خوش ساخت و جذاب زمان خود بود.

سری XCover چه تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ دارد؟

وقتی صحبت از گوشی های ضد ضربه و بسیار مقاوم میشود، اولین تصویری که به ذهنمان خطور می کند گوشی هایی با ظاهر بیسم های پلیس و یا تلفن های ماهواره ای است. اما سری XCover سامسونگ در کنار داشتن بدنه ای مقام و ضد ضربه از خصوصیات خوب یک گوشی هوشمند نیز برخوردار است. این سری با امکانات هوشمند و برای استفاده در شرایط سخت طراحی و ساخته شده است.

همان طور که در ابتدا به شما قول داده بودیم معروف ترین سری گوشی های سامسونگ و تفاوت های آنها را با هم بررسی به اختصار مورد بررسی قرار دادیم.

سری گوشی های سامسونگ

اکنون خالی از لطف نیست در انتهای این مطلب به چند موردی که شاید به عنوان پسوند در کنار نام سری گوشی های سامسونگ به چشم می خورد نیز اشاره ی داشته باشیم.

پسوند های گوشی های سامسونگ عبارتند از :

  • اولترا Ultra
  • پلاس Plus
  • لایت Light
  • اف ای FE

پسوند اولترا در گوشی های سامسونگ به چه معنی است؟

گوشی های اولترا که پسوندی بیشتر مربوط به گروه و دسته پرچمداران سامسونگ است نسبت به نسخه عادی و پلاس از صفحه نمایشی بزرگتر با کیفیت بیشتر و نرخ تازه سازی بالاتر و البته دوربین های بهتری برخوردار است.

پسوند پلاس در گوشی های سامسونگ به چه معنی است؟

نسخه میانی همان سری و مدل از گوشی سامسونگ است که در نه می توان آن را اولترا دید نه نسخه عادی. گروه پلاس سری گوشی های سامسونگ نسبت به نسخه عادی از صفحه نمایش بزرگتر و البته جنس و متریال بهتری برخوردار هستند.

پسوند لایت در گوشی های سامسونگ به چه معنی است؟

نسخه های لایت از هر سری نیز تقریبا با همان امکانات اصلی پرچمداران ولی با کمی صرفه جویی و اقتصادی تر شدن، که بیشتر در اندازه و کیفیت صفحه نمایش به علاوه متریال و جنس ساخت خود را نشان می دهند روانه بازار می شوند.

پسوند اف ای در گوشی های سامسونگ به چه معنی است؟

اف ای همان مخفف کلمه Fan Edition در زبان انگلیسی و به معنای نسخه طرفداران است. سامسونگ بعد از ارائه یک محصول پر طرفدار با بررسی نیاز ها و میزان امکاناتی که مصرف کنندگان آن سری بیشتر استفاده میکنند نسخه ای با هم نام اما با پسوند FE تولید کرده و با کم کردن همان امکاناتی که در بررسی های خود کم کاربرد است به نفع مصرف کنندگانش آنها را برای داشتن یک نسخه پرطرفدار ترغیب می کند.

کلام آخر

به رقم گسترش فراوان تکنولوژی های به کار رفته و توسعه صنعت تولید گوشی های تلفن همراه و از طرفی رفع نیاز ها و سلایق مختلف، انتخاب در بین این محصولات در یک برند بسیار سخت شده است چه رسد به آنکه حالا بخواهیم بین دو برند دست به انتخاب و در نهایت خرید آن محصولات بزنیم.
امیدواریم این مطلب در این شرایط توانسته باشد بخشی از نیاز های شما را برای انتخابی بهتر در میان سری گوشی های سامسونگ بر طرف کرده باشد. از اینکه با ما تا انتها همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.