رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طرز تهیه چلو گوشت

چلو گوشت یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در میان ایرانیان طرفداران بسیار زیادی دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، این غذای خوشمزه را به صورت مرسوم با گوشت گوسفندی می پزند. چلوگوشت از غذاهای مجلسی هم محسوب می شود و در مراسم های مهم هم از آن استفاده می شود.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر چلو گوشت تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری چلو گوشت تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی چلو گوشت با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چلو گوشت

  • سیر ۲ عدد
  • برگ بو ۴ عدد
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • زعفران ۶ قاشق غذاخوری
  • گوشت گردن گوسفندی ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه و دستور پخت چلوگوشت

۱. ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم تا کمی داغ شود و سپس پیاز ها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شوند

۲. زردچوبه روی آن می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا پیاز کاملا آغشته به زردچوبه و طعم دار شود و در آخر داخل قابلمه ای میریزیم. گوشت را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با قلم مو آشپزخانه زعفران دم کرده را روی گوشت می کشیم

۳. تا کاملا با زعفران آغشته شود و سپس مقداری فلفل سیاه نیز روی گوشت می پاشیم و در آخر گوشت طعم دار شده را داخل قابلمه می گذاریم و اجازه می دهیم تا با پیاز گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود.(حتما حرارت را کم می کنیم تا پیاز ها سوخته نشوند)

۴. رب گوجه فرنگی را نیز می افزاییم و تفت می دهیم تا رنگ آن زیباتر شود و کاملا سرخ شود و آن وقت ۸ لیوان آب روی مواد داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید،وبعد حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت کاملا پخته شود.

۵. سیرها را پوست می گیریم سپس می شوییم و به همراه چوب دارچین و برگ بو به گوشت اضافه می کنیم تا گوشت طعم دار شود. توجه داشته باشید چلو گوشت غذایی است که مانند دیگر غذاهای سنتی ایرانی هر چقدر زمان بیشتری روی حرارت بماند بهتر می شود.

۶. زمانی که لازم است تا چلو گوشت ما کاملا پخته شود ۳ الی ۴ ساعت است پس از این زمان گوشت کاملا پخته شده و کمی آب چلو در قابلمه داریم. چلو گوشت را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با پلو زعفرانی ، شوید پلو یا باقالی پلو سرو می کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.