رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قبل و بعد یوگا چی بخوریم؟

یوگا ترکیبی از تمرینات جسمی، روحی را شامل می شود و هدف آن رسیدن به قدرت کلی بدن و حفظ سلامت آن است از سوی دیگر، تکنیک های ذهنی شامل تمرینات تنفسی و مدیتیشن در نظم بخشیدن به ذهن اهمیت دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از نمناک، برای اطمینان از ایجاد استقامت همراه با قدرت بدن باید پروتئین ها را وارد رژیم غذایی خود کنید و به طور کلی، باید یک وعده غذایی حاوی چربی خوب، پروتئین و کربوهیدرات بخورید، علاوه بر این باید قبل و بعد از تمرین یوگا مواد مغذی زیادی مصرف کنید.

اکثر افراد واقعاً دوست ندارند در حین یوگا شکم پری داشته باشند، زیرا ممکن است هنگام حرکت احساس ناراحتی کنند، مخصوصاً حرکت هایی که شامل پیچش، خم شدن به عقب و وارونگی هستند پس فرد باید به طور ایده آل حداقل دو تا سه ساعت قبل از تمرین یوگا غذا بخورد یا می توانید یک ساعت قبل از آن یک میان وعده کوچک مصرف کنید تا به بدن شما فرصت هضم بدهد.

تغذیه ی مناسب قبل از تمرینات یوگا

قبل از تمرین، میان وعده هایی را انتخاب کنید که به راحتی هضم شوند و به شما کمک کنند تا در حین تمرین سبک بار بمانید البته، آنچه برای بدن مناسب است در هر فرد تفاوت دارد، به همین دلیل ما از چندین متخصص خواسته ایم تا تمام اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب خوب را در اختیار شما قرار دهند.

در این بخش از بهداشت و سلامت توصیه های آنها آمده است:

کربوهیدرات های ساده

برای حفظ قدرت و انرژی به کربوهیدراتهای ساده با مقدار کمی پروتئین، چربی یا فیبر نیاز دارید. برخی از میان وعده های مناسب قبل از یوگا موز یا سیب با کره بادام زمینی، نان تست آووکادو، هویج است.

میان وعده های انرژی زا

متخصصان تغذیه بیان می کنند کره میوه ای و آجیل، اسموتی، نان تست با آووکادو یا هر چیز دیگری باشد انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.

غذاهایی با هضم آسان

قبل از یوگا، غذاهایی را انتخاب کنید که به راحتی هضم شوند و به شما انرژی متعادل دهند، مانند ترکیبی از کربوهیدرات های غلات کامل، پروتئین و چربی که به حفظ قدرت کمک می کنند.

اجتناب از غذاهای تند، چرب و اسیدی

غذاهای تند، چرب و اسیدی می توانند معده شما را ناراحت کنند بنابراین از غذاهایی که به آرامی هضم می شوند اجتناب کنید، زیرا ممکن است هنگام تمرین باعث ناراحتی شوند.

آووکادو

بسیاری از افرادی که یوگا تمرین می کنند آووکادو را دوست دارند. زیرا مصرف این میوه به دلیل داشتن مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به عملکرد مناسب ماهیچه ها و سلول های بدن کمک می کند علاوه بر این، هضم آووکادو آسان است و می تواند برای مدتی در طول تمرین اشتهایتان را سرکوب کند.

چربی سالم موجود در آووکادو همچنین به کاهش کلسترول بد کمک می کند.

موز

موز این میوه شگفت انگیز به راحتی در دسترس بوده و مقرون به صرفه و مغذی است و به دلیل داشتن پتاسیم، ویتامین ث، ویتامین ب-۶ و ترکیبات آنتی اکسیدانی، قطعاً یک میان وعده ایده آل بشمار می رود و همچنین دارای منیزیم است که از نفخ و گرفتگی عضلات در طول جلسه یوگا جلوگیری می کند!

ماست

اگر با هضم لبنیات مشکلی نداشته باشید، ماست می تواند به عنوان یک میان وعده قبل از یوگا گزینه خوبی باشد، پس می توانید یک وعده کوچک ماست یونانی را امتحان کنید، زیرا غنی از لاکتوز است و یک قند طبیعی که به شما انرژی پایداری نیز می دهد.

کشمش

کشمش برخلاف اندازه کوچکش مواد مغذی زیادی دارد و منبع عالی از قند طبیعی است که به شما انرژی لازم برای تمرینات یوگا را می دهد.

قبل از تمرین به خود زمان دهید تا غذا هضم شود

به عنوان یک قاعده کلی، به خودتان اجازه دهید یک تا یک ساعت و نیم بعد از یک میان وعده سبک و دو تا سه ساعت بعد از یک وعده غذایی سنگین قبل از کلاس یوگا غذا هضم شود اما مهمتر این است که آزمایش دهید و به بدن خود توجه کنید تا زمان مناسب را برای شما تعیین کند.

غذاهایی که باید بعد از یوگا مصرف کرد

پس از انجام تمرینات یوگا، بدن شما به دریافت برخی از موارد غذایی مثل مواردی که در ادامه خواهید خواند نیاز دارد.

آب

نوشیدن آب بعد از یوگا به منظور جایگزینی مایعات از دست رفته بدن بسیار مهم و ضروری است مخصوصاً اگر در حین تمرین عرق می کنید علاوه بر این، حفظ هیدراتاسیون خوب به کاهش وزن سالم کمک و از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

بادام (پروتئین)

در مورد بادام خام نه نمک های موجود در سوپرمارکت صحبت می کنیم! بادام ارگانیک و خام بهترین گزینه برای شما خواهد بود زیرا حاوی ویتامین ایی، منیزیم و چربی های سالم است و خوردن آنها می تواند انرژی مورد نیاز قبل از جلسات یوگا را تامین کند.

بلغور جو دوسر

اگر بعد از تمرین وقت دارید، بهتر است با گزینه “غذای کامل” انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنید. این کربوهیدرات های پیچیده برای تمرینات یوگا مفید خواهد بود زیرا نه تنها کربوهیدرات فراوانی دارد بلکه هضم آن نیز آسان است.

بنابراین ما بلغور جو دوسر را به شدت توصیه می کنیم زیرا برای اکثر افراد مفید است به خصوص اگر آنها را با آب درست کنید.

تخم مرغ

پس از ورزش، مصرف پروتئین برای بازیابی عضلات مهم است با این حال، توجه داشته باشید که در مصرف زرده تخم مرغ زیاده روی نکنید، زیرا سرشار از چربی و کلسترول است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.