رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بر عملکرد طالبان نظارت خواهیم کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که دولت جو بایدن بر عملکرد طالبان نظارت خواهد کرد و به همکاری با نهادهای غیردولتی برای تسهیل در ارسال کمک ها به مردم افغانستان ادامه می دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بلینکن در سخنرانی خود در پایان مذاکراتش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت که وی در جریان مذاکرات خود در نیویورک بر اتحاد جامعه بین المللی در برخورد با جنبش طالبان تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود که پیام واشنگتن به جامعه بین المللی این است که هرگونه برخورد با طالبان باید به اجرای تعهدات خود مرتبط باشد و تاکید کرد که تعهد طالبان به تعهدات خود فقط برای جلب رضایت جامعه بین المللی نیست ، بلکه برای ثبات افغانستان ضروری است.

طالبان که ماه گذشته قدرت را در افغانستان به دست گرفت از سازمان ملل خواسته به افغانستان اجازه دهد در مجمع عمومی که جلساتش عصر دوشنبه به پایان می‌رسد، سخنرانی کرده و به موضوع افغانستان بپردازد.

طالبان به دنبال به رسمیت شناخته شدن توسط جامعه بین المللی هستند اما ایالات متحده گفته که کمیته تخصیص بودجه سازمان ملل، که مسئول تعیین افرادی است که نماینده هر کشور عضو این سازمان هستند قبل از ماه آینده تشکیل جلسه نمی‌دهد.

در همین زمینه، امیرخان متکی، سرپرست وزارت خارجه در دولت موقت افغانستان، از جامعه بین المللی خواست روابط خوبی با کشورش برقرار کند.

وی بار دیگر تاکید کرد که دولت کنونی افغانستان خواهان روابط و روابط خوب با همه است و سیاست فشار کارساز نیست. متکی همچنین افزود که مذاکراتی با کشورهای مختلف برای ایجاد روابط خارجی گسترده در حال انجام است و به گفته وی به زودی پروژه های بزرگ اقتصادی اجرا می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.