رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

با دلایل ارتعاشات خودرو آشنا شوید

در این مطلب شما را با دلایل ارتعاشات خودرو آشنا می‌کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از فعالیت‌های نگران کننده که بیشترین دقت و تمرکز را می‌طلبد رانندگی است. در همین راستا اگر خودرو دچار ارتعاشات شود این مشکل بر روی راننده تاثیر بسیار منفی می‌گذارد. اخیرا وب سایت “Reelable”، لیستی را ارائه داده که دلایل ایجاد ارتعاشات خودرو در هنگام رانندگی را نشان می‌دهد.

انسداد تزریق سوخت

اولین و شایع ترین دلیلی که می‌تواند منجر به ارتعاشات خودرو شود، “انسداد تزریق سوخت” در موتور است؛ انسداد تزریق سوخت به این معنا است که مواد سوختی مورد نیاز موتور برای شتاب تامین نمی‌شود؛ برای حل این اشکال باید تمام نازل‌های آن تمیز و قابل پمپاژ باشد یا در صورت لزوم تعویض شود.

مسدود شدن مبدل کاتالیزوری

دومین علت ارتشاعات خودرو “مسدود شدن مبدل کاتالیزوری” است. وظیفه اصلی مبدل کاتالیزوری کاهش ذرات خروجی توسط خودرو است. گفته شده، اگر مبدل با گرفتگی مسدود شود و نتواند دود را به طور موثری خارج کند، باعث ارتعاش خودرو و مشکلات دیگر می‌شود. این مشکل را می توان با تمیز کردن و سیم کشی ترانسفورماتور با استفاده از پاک کننده ای که برای این کار تعیین شده، حل کرد و در صورتی که دلیل آن فراتر از یک روش تمیزکاری باشد، به یک تکنسین متخصص نیاز است.

خرابی سنسور هوا

سومین دلیلی که باعث ارتعاش خودرو در هنگام رانندگی می شود، خرابی سنسور جریان هوا است، وظیفه اصلی، سنسور جریان هوا، اندازه گیری میزان جذب هوا توسط موتور خودرو در حین کار است و یکی از علائم خرابی آن ظاهر شدن دود سیاه هنگام باز شدن کاپوت موتور است که بهترین راه برای این مشکل تعویض کامل سنسور است.

سنسور هوا

براساس گزارش این وب‌سایت یکی دیگر از علل ارتعاشات خودرو، آلودگی فیلتر سوخت در موتور بوده که یکی از دلایل اصلی قرار گرفتن اتومبیل در برابر لرزش است که با تعویض فیلتر و تصفیه آن این مشکل حل می‌شود.

آخرین علت لرزش خودرو انسداد دستگاه تصفیه هوا است که باعث کاهش میزان هوای موجود در موتور برای انجام صحیح فرآیند احتراق می‌شود. برای حل این مشکل، باید فیلتر را تمیز نگه دارید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.