رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

انواع پیاز کدامند و چه کاربردی در آشپزی دارند؟

در این مطلب می خوانیم که انواع پیاز کدامند و چه کاربردی در آشپزی دارند؟

اینتیتر – آوا سپهر؛ همانطور که می دانید پیاز دارای رنگ های مختلفی است و موارد مصرف هر کدام از این رنگها نیز در آشپزی و پخت و پز متفاوت است. تنها با آگاهی از کاربرد انواع پیازها و استفاده از این نکات ریز می توانید غذاهای خوشمزه تری را طبخ کرده و میل کنید. در ادامه با انواع پیاز و کاربرد آنها آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

پیاز زرد

این نوع پیاز کاربرد بالایی در پخت و پز دارد و بهتر است در غذاهایی مانند خورشت ها، کباب ها و سوپ ها استفاده شود. استفاده از این نوع پیاز غذایتان را خوش طعم تر می کند.

پیاز قرمز

پیاز قزمر مناسب این است که در کنار غذا به صورت خام مصرف شود. استفاده از این نوع پیاز در سالادها، ترشی ها و ساندویچ ها باعث می شود تا این غذاها بسیار لذیذتر شوند.

پیاز سفید

پیاز سفید از تندترین نوع پیازها به حساب می آید. کاربرد مصرف این نوع پیاز در سس سالسا و سس چانتی بسیار بالاست. اگر طرفدار غذاهای تند هستید از این پیاز استفاده کنید.

پیاز شیرین

اگر از طعم پیاز سرخ شده لذت می برید و در غذاهایتان از آن زیاد استفاده می کنید، پیاز شیرین یکی از بهنرین انتخاب ها برای شماست. علاوه بر این، یکی دیگر از کاربردهای این نوع پیاز ، استفاده از آنها در سبزیجات پخته است.

امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند بوده باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.