رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

از مراسم رونمایی گوگل پیکسل ۶ چه انتظاراتی داریم؟

بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار، گوگل مدتی قبل اعلام کرد که در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران جدیدترین گوشی‌های این شرکت رسما معرفی می‌شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجی کالا، به غیر از گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته تمام جزئیات آن‌ها لو رفته، در این مراسم احتمال معرفی گوشی تاشو پیکسل فولد، ساعت هوشمند پیکسل واچ و سرویس نرم‌افزاری پیکسل پس هم وجود دارد.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

گل سرسبد این مراسم گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو هستند. گوگل ماه‌ها قبل بخشی از مشخصات و ویژگی‌های این گوشی‌ها را اعلام کرد ولی در هر صورت به لطف افشای تمام جزئیات آن‌ها، در این مراسم به هیچ عنوان غافلگیر نخواهیم شد.

پیکسل ۶ از نمایشگر ۶٫۴ اینچی ۹۰ هرتز بهره می‌برد ولی گوگل برای مدل پرو از نمایشگر ۶٫۷ اینچی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است که رزولوشن بیشتری هم دارد. دوربین اصلی هر دو گوشی مبتنی بر سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و همچنین در کنار آن دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در این میان مدل پرو از دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم ۴ برابری بهره می‌برد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو گوشی، بهره‌گیری آن‌ها از چیپست اختصاصی گوگل تنسور است که باید ببینیم نسبت به رقبا چه حرفی برای گفتن دارد. بر اساس اطلاعات فاش شده، انرژی پیکسل ۶ از طرف باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و درون بدنه‌ی پیکسل ۶ پرو هم باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد. هر دو گوشی از سرعت شارژ ۳۰ وات پشتیبانی می‌کنند.

پیکسل پس

به نظر می‌رسد گوگل روی یک سرویس اشتراکی به نام پیکسل پس کار می‌کند که عملکرد مشابه با سرویس اپل وان را ارائه می‌دهد. به زبان ساده، کابران با پرداخت حق اشتراک ماهانه در کنار دسترسی به گوشی پیکسل، به سرویس‌های نرم‌افزاری گوگل وان، پلی پس و یوتیوب پریمیوم دسترسی پیدا می‌کنند. البته طبق اسناد فاش شده، گوگل استادیا به‌عنوان بخشی از این سرویس ارائه نمی‌شود.

پیکسل فولد

اگرچه احتمال معرفی اولین گوشی تاشوی گوگل در این مراسم بسیار پایین است، اما برخی شایعه‌ها این احتمال را مطرح کرده‌اند. از طرف دیگر، برخی از افشاگران اعلام کرده‌اند که این گوشی تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. گفته می‌شود این گوشی همراه با اندروید ۱۲.۱ راهی بازار می‌شود که در این نسخه، امکانات مربوط به گوشی‌های تاشو افزایش یافته است. روی هم رفته شاید در این مراسم به بخشی از ویژگی‌های این گوشی تاشو اشاره شود و گوگل چند ماه دیگر از آن به طور کامل رونمایی کند.

پیکسل واچ

طی سال‌های گذشته گزارش‌های مختلفی درباره‌ی اولین ساعت هوشمند گوگل منتشر شده و چند ماه قبل اولین رندرهای منتسب به این گجت منتشر شد. یکی از افشاگران در رابطه با این ساعت گفته که به دلیل کمبود تراشه، عرضه‌ی آن به تاریخ دیگری موکول شده است. به همین خاطر احتمال معرفی آن در رویداد ۲۷ مهر وجود دارد و ممکن است چند ماه دیگر به دست کاربران برسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.