با قوی‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند چری آشنا شوید

اکسید (Exeed) برند سطح بالا و لوکس چری محسوب می‌شود که با هدف رقابت با برند Wey گریت وال و سری UNI چانگان تأسیس شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از چرخان، این برند هم‌اکنون چهار مدل مختلف در سبد محصولات خود دارد که همه آن‌ها شاسی‌بلند هستند. اکسید بزرگ‌ترین محصول خود بنام VX را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد که یک کراس‌اوور میان سایز با سه ردیف صندلی و ظرفیت حمل هفت نفر است. حال نسخه جدیدی از این خودرو با نام ۴۰۰T راهی بازار چین شده است.

۴۰۰T که گران‌ترین و بالاترین نسخه VX محسوب می‌شود، از مدل‌های قبلی لوکس‌تر بوده و پیشرانه قوی‌تری هم دارد. در طراحی این خودرو توجه زیادی به جزئیات شده که نمونه آن‌را می‌توان در نوشته EXEED روی قطعه‌ای فلزی زیر ستون A دید. VX 400T با ۴,۹۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۸۸ میلی‌متر ارتفاع، خودروی بزرگی است. فاصله محوری این کراس‌اوور هفت‌نفره هم ۲,۹۰۰ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۲۷ کیلوگرم است.

کابین VX 400T با صندلی‌های چرمی و ترکیبی از تریم‌های چوبی و فلزی به همراه غربیلک فرمان D شکل، هم لوکس و هم اسپرت به نظر می‌رسد. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی چسبیده به هم است که یکی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است و دیگری نقش صفحه آمپر را بازی می‌کند. این صفحه آمپر گرافیک بسیار واضحی دارد اما راننده می‌تواند به هر شکلی که دوست دارد آن‌را تنظیم کند. سیستم‌عامل این نمایشگر نیز از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است.

اکسید VX 400T به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و این کراس‌اوور را به قوی‌ترین خودرویی تبدیل می‌کند که چری تاکنون ساخته است. این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل شده و نیروی خود را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

قیمت اکسید VX 400T از ۱۹۹,۳۰۰ یوآن معادل ۳۰,۹۰۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به ۲۳۳ هزار یوآن معادل ۳۶,۱۰۰ دلار ختم می‌شود تا به گران‌ترین محصول حال حاضر چری تبدیل شود. بااین‌حال، با توجه به ویژگی‌هایی که این خودرو ارائه می‌کند، این قیمت مناسب به نظر می‌رسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.